Запитання: Навіщо потрібно ходити до церкви, якщо я і так охрещений, вірю і молюся?
Відповідь: Вірити й молитися — це прекрасно і необхідно. Але в такому разі охрещена людина нічим би не відрізнялася від неохрещеної, наприклад, від катехумена. У Таїнстві Хрещення у віруючій людині відбувається щось нове. Хрещення прищеплює нас у Христа зримим чином, і з цього моменту християнське життя живиться Таїнствами, подібними до великих артерій, якими людині передається благодать.
Ось що сказав Ісус про Таїнство Євхаристії: «Хто тіло моє їсть і кров мою п’є, той живе життям вічним, і Я воскрешу його останнього дня» (Йн 6,54). Це воістину велика обітниця! Святий Тома Аквінський так коментував ці слова Господа: «Як же справедливо наділяти таким результатом Таїнство Євхаристії! Як писав Августин, Слово воскрешає душі, але Слово, що стало плоттю, оживотворяє тіла. Крім того, в цьому Таїнстві Слово перебуває не тільки у своїй Божественності, але і в істині своєї плоті: ось чому воно веде не тільки до воскресіння душі, а й до воскресіння тіла. “Бо тому, що через чоловіка смерть, через чоловіка й воскресіння мертвих” (1Кор 15,21). Ось чому така очевидна користь від цієї їжі» (Тлумачення на Євангеліє від Йоана).
У Євхаристії відбувається також перетворення нашого власного життя у Христа. Той, хто живиться Христом, — хіба не перетворює Його в себе, як це відбувається з будь-якою їжею, що перетворюється в нашу плоть? Той, хто живиться Тілом Христовим, перетворюється на Христа, тобто набуває нової сили, щоби щораз більше уподібнюватися до Христа і узгодитися з Ним в усьому. Святий Тома Аквінський писав, що «Євхаристія — це їжа, здатна зробити людину Божественною і захопити її своєю Божественністю».
Участю у Святій Літургії ми долучаємося до спасительної жертви Христа, а також до всієї спільноти, адже християнин живе не для себе, а покликаний стати даром для братів.
Але є ще одне Таїнство, якого всі ми потребуємо: Таїнство Примирення для прощення гріхів. Замало просити про прощення в Господа в особистій молитві, адже сам Христос установив Таїнство Покаяння в день, коли Він воскрес: «Кому відпустите гріхи — відпустяться їм; кому ж затримаєте — затримаються», — сказав Він до своїх учнів. Господь хотів, щоб відпущення гріхів у Таїнстві Покаяння відбувалося через служителів Ісуса Христа.
Якщо християнин не бере участі в Таїнстві Євхаристії та не сповідається, цим він ніби показує Господу, що не потребує Його жертви і Його прощення.
Переклад: Католицький оглядач