Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 28 лютого
Сьогоднішнє Євангеліє показує нам Ісуса, засудженого як царя. Адже такий цар є нісенітницею. Цікаво, що, окрім релігійної суперечки, довкола Ісуса триває також політична суперечка. Що ж спільного можуть мати релігія і політика? Людина є твариною політичною, вона перебуває у відносинах. У своїх відносинах вона реалізує або Божий образ, або карикатуру на нього. Отже, політика є дуже важливою. Вона заснована на певних принципах: яким є бачення людини? Ким має бути цар? Який ідеал людини ти просуваєш у відносинах з іншими? Чи це відповідає твоєму уявленню про Бога? Адже цар є наче образом Бога на землі. Який образ Бога ти маєш? Звісно ж, Ісус, на питання Пилата, чи Він є царем, відповідає: так, я Цар. Але моє царство не є від цього світу, хоча і є в цьому світі. Я цар, що прийшов засвідчити правду, тоді як ваш цар приходить брехати. Ця правда звільняє людину. Тобто Ісус-Цар дозволяє побачити справжню людину. І справжньою свободою людини є здобути правду про себе. Вона має бути показана царем. Отже засуд Христа як царя є справжньою відмовою людини у своїх відносинах від відкриття істинного Бога. Бог є таким, яким є. А ми — на Його образ, що відповідає справжній людині. І в засуді Христа людина бачить у Ньому лише людину. Його самотність безмежна. Він самотньо протистоїть цілому натовпу й усім царям, усім первосвященикам. Він протистоїть як людина і дає нам побачити, ким насправді є людина. Ось ким є Ісус. Ось ким є справжня, вільна людина. Він цілковито вільний від зла. Повністю здібний любити, не відповідати агресією на агресію. Довірмо наше життя справжньому Царю, тобто Ісусу, що прийшов звільнити нас від зла, гріха і смерті. Лише Він є нашим справжнім Спасом й Ізбавителем.
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com