Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 10 червня
Якщо в латинських кодексах ми знаходимо consentiens (згідний), — у грецьких написано εύνοών, тобто прихильний. А з ширшого контексту уривка стає зрозуміло: Господь і Спас наш, поки ми живемо в цьому житті, закликає нас до миру та злагоди. Про це й апостол каже: Коли можливо, оскільки це від вас залежить, будьте з усіма людьми в мирі (Рим 12,18). Бо й у цьому уривку Господь сказав: Коли, отже, приносиш на жертовник дар твій і там згадаєш, що твій брат має щось на тебе (…), й опісля одразу додає: Перебувай у згоді або будь прихильний, мирися з твоїм противником. А далі наказує: Любіть ворогів ваших і моліться за тих, що гонять вас (Мт 5,44). Хоча це й зрозуміло, і думка послідовна, однак багато-хто вважає, що йдеться про душу й тіло або душу й дух. Проте таке тлумачення абсолютно не стосується справи. А й справді, яким чином тіло можна послати до в’язниці, якщо душа не буде в згоді з ним? Адже душа й тіло однаково повинні бути ув’язнені, та й тіло може робити лише те, що накаже душа. Або яким чином Святий Дух, що перебуває в нас, може передати судді бунтівну душу або тіло, якщо Він сам і є Суддею? (…)
Шаг, або кодрант, — це монета, яка дорівнює двом мінутам (лептам). Ось чому і в іншому Євангелії сказано, що бідна вдовиця поклала кодрант до храмової скарбоні (див. Мк 12,42), а ще в іншому сказано про дві мінути (лепти) (див. Лк 21,2). Це не означає, що Євангелія не згідні між собою. Це означає, що один кодрант містить у собі дві менші монети. Отже, говорить Христос, ти не вийдеш із в’язниці, поки не розрахуєшся навіть за найменші гріхи.
св. Єронім Стридонський
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com