Ісус чинитиме остаточний суд як із позиції пастиря, так і з позиції овечок, з якими ототожнюється. На це звернув увагу Святіший Отець під час зустрічі з вірними в урочистість Христа Царя Всесвіту.
Закликом просити у Діви Марії, щоби навчила нас, що означає панувати в служінні, Папа Франциск завершив своє повчання, виголошене перед молитвою «Ангел Господній» у неділю, 22 листопада 2020р., повідомляє Vatican News.
Суддя і пастир
Як зауважив Святіший Отець, Літургія цього дня зосереджується на «омезі», тобто кінцевій меті, адже сенс історії ми розуміємо, маючи перед очима її кульмінацію. Саме це робить святий Матей, який поміщає притчу Ісуса про загальний суд як епілог Його земного життя: Той, кого люди готуються засудити, насправді є найвищим суддею.
«У своїх смерті й воскресінні Ісус виявиться Господом історії, Царем всесвіту, суддею всіх. Але християнський парадокс полягає в тому, що Суддя не одягається в царственість, яка викликає страх, але є пастирем, повним лагідності й милосердя», – сказав Наступник святого Петра. Ісус у цій притчі використовує образ пастуха, що перегукується із пророцтвами Єзекиїла. Єзекиїл говорив про втручання Бога на користь народу проти лихих пастирів, які його визискували. Бог обіцяв особисто заопікуватися отарою, і ця обітниця сповнилася в Ісусі, який себе назвав «добрим пастирем».
Пастир і вівці
Але, як підкреслив Папа, Ісус у цій притчі ототожнюється не лише з царем-пастирем, але й з овечками, тобто «найменшими і потребуючими братами». І цим показує «критерії судження», якими є «конкретна любов», виявлена — або ні — щодо цих осіб, бо Він сам, суддя, присутній у кожній з них, мовив: «Воістину кажу вам: те, що зробили (або не зробили) одному з Моїх найменших братів, ви зробили (або не зробили) Мені». «Будемо суджені на підставі любові. Не на почуттях, ні, — на підставі діл, на підставі співчуття, яке стає близькістю й турботливою допомогою», — уточнив Святіший Отець.
Таким чином, Господь збиратиме свою отару «не лише з боку пастиря, але й зі сторони овець, з якими ототожнився», запитуючи нас: «Чи ти хоч трохи був пастирем, як Я?», «Чи був Моїм пастирем?» Тож належить вистерігатися «логіки байдужості», відкидати спокусу відводити погляд у протилежний бік від потребуючих… «Нехай же Ісус навчить нас логіки близькості», — побажав Папа, додавши:
«Просімо у Пречистої Діви Марії, щоб навчила нас царювати у служінні. Внебовзята Богородиця отримала від свого Сина царську корону, бо вірно йшла за Ним, як перша учениця, дорогою любові. Вчімося від Неї вже відтепер входити у Боже царство через ворота смиренного та великодушного служіння».