Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 25 травня
Цар… Палац, золото, бали, пишний двір, необмежена влада, законодавець і суддя в одній особі.
Тиран, проти якого бунтують пригноблені люди; ненажерливий вбивця, який задля марнославства розпочинає довгі війни, проливає ріки людської крові; земний напівбог, що не впустить на свій Олімп нікого, не завагається затулити рота правді, відтяти голову пророка, вбити всіх дітей у великому місті.
Або так званий добрий цар, якому падають в ноги, подають “чолобитні”, на якого покладають всю надію: що буде мир, що буде хліб, що працювати не треба буде, що він розв’яже за мене навіть найменшу проблему. Тобто, добрий цар — це той, хто дає все і нічого не бере взамін.
Усіх, хто має владу, ми класифікуємо за цими “царськими” категоріями. Від політиків і президентів до шефа на роботі, ба, навіть до сантехніка з жеку. І до кожного з тих “царів” і “царків” треба йти на поклін, треба впасти в ноги, проспівати оду, принести жертвоприношення і дари, щоб він своїм гнівом не затьмарив мого життя. Бо і до в’язниці не хочеться, і премія в конверті потрібна, і без води в крані довго не протягнемо.
А потім забажали царя, і Бог дав їм… (Ді 13, 21). Це нагода, щоб подумати, чи я іноді не творю собі кумира, не ставлю якусь особу на п’єдестал, що належить не їй.
Апостол Павло говорить сьогодні про іншого царя. Цей Цар не має комплексу меншовартості, який треба компенсувати гнобленням інших, не потребує грошей чи славоспівів. Це інший Цар. Він родиться в стайні, працює столяром, мандрує пішки і без грошей. Цей Цар зціляє, а не вбиває, прощає, а не карає, дає, а не відбирає. Не вирішує всіх проблем людини, але вчить її, як це зробити, ставить їй вимоги для її ж розвитку. Цей Цар входить на недосяжний для інших трон слави — величний і страшний дерев’яний трон хреста.
Христос хоче царювати, але лише з хреста… Так казав св. Луїджі Оріоне, засновник Згромадження отців Оріоністів. І додавав: Ми хочемо царювання Христа в душах, у бідних і малих: я не бачу іншого Царства Божого окрім царства любові.
А яке царство у своєму щоденному житті будуєш ти і якому царю ти служиш?
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»!
▪️Новий номер картки ПриватБанк: 5169 3305 2243 6531 (Чобіт Ольга Іванівна)
▪️Для власників картки Монобанк: https://send.monobank.ua/jar/7CJJ5U5JwP
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com