Часом виникає спокуса думати про Святу Месу як про «виставу», під час якої священник відтворює події Тайної вечері.
Однак це не входило у наміри Ісуса, і це не те, що робили перші християни після Ісусової смерті, воскресіння та вознесіння на небо.
Катехизм Католицької Церкви чітко вказує, що Меса — це не просто пригадування минулих подій:
«Заповідь Ісуса повторювати Його жести і слова “аж доки Він не прийде” вимагає не лише згадувати про Ісуса і про те, що Він учинив. Вона передбачає літургійне святкування апостолами та їх наступниками спомину про Христа, Його життя, Смерть, Воскресіння і Його заступництва перед Отцем» (ККЦ, 1341).
Далі Катехизм пояснює, як перші християни відправляли Євхаристію:
«Від початку Церква була вірною цій заповіді Господа. Про Церкву в Єрусалимі сказано: “Вони постійно перебували в апостольській науці та спільності, на ламанні хліба й молитвах. (…) Щодня вони однодушне перебували у храмі, ламали по домах хліб і поживу приймали з радістю і в простоті серця”» (ККЦ, 1342).
Церква описує Месу не як відтворення подій, а як повторне уприсутнення тієї самої Жертви Ісуса на хресті:
«Отже, Євхаристія є жертвою, бо вона представляє (робить присутньою) хресну жертву, бо вона є її спомином і роздає її плоди: [Христос] “наш Господь і Бог віддався Богові Отцеві раз і назавжди, вмираючи як заступник на вівтарі Хреста, щоб виконати вічне відкуплення людей. Проте, оскільки Його смерть не повинна була перервати Його священства, на Тайній Вечері, “тієї ночі, якої був виданий”, Христос бажав залишити Церкві — своїй улюбленій Нареченій — видиму жертву (як цього вимагає людська природа), у якій відображатиметься кривава жертва, яку Він мав принести єдиний раз на Хресті, у якій перебуватиме пам’ять цієї жертви до кінця віку і якою роздається спасенна сила хресної жертви для відпущення гріхів, які ми щодня чинимо» (ККЦ, 1366).
Одна з найбільших таємниць Євхаристії — це те, як кожна Меса повторно представляє жертву Ісуса, і як ми у цей час духовно переносимося до підніжжя хреста.
Церква навчала цієї унікальної істини від самого початку, і саме тому Меса — це літургійна відправа, а не «вистава», яку розігрують на сцені.