Норвезькі єпископи приєдналися до понад 30-ти християнських громад країни, випустивши спільну декларацію на підтримку «біологічної реальності» і виступивши проти ґендерної ідеології та «квір-теорії».
В екуменічній декларації про «Ґендерну та сексуальну різноманітність», опублікованій у вівторок, критика цих рухів посилається як на «визнання Біблії — Слова Божого», так і на «біологічну реальність».
Як повідомляє CNA, підписанти, серед яких — Рада католицьких єпископів Норвегії, Норвезьке лютеранське місіонерське товариство, «Foursquare Norway» та «Value Alliance», зазначають, що є лише дві біологічні статі: чоловіча та жіноча. Стать людини визначається в момент зачаття.
«Ідея, нібито існує суб’єктивна стать і самообрана “ґендерна ідентичність”, яка вільно обирається і базується на почуттях, є результатом ідеології і не має підґрунтя у біології чи науці», — сказано у заяві.
Підписанти також вказують на небезпеку ґендерної пропаганди серед школярів і студентів, коли у класах їм навіюють думку, нібито існують «хлопчики, дівчатка та інші ґендери».
«Це може призвести до плутанини, незахищеності і деструктивного життєвого вибору для багатьох дітей і молоді, — сказано у заяві. — Державні органи і громадські організації зловживають своїми повноваженнями і владою, коли намагаються чинити тиск на громадян та організації, щоб ті відповідали “квір-теорії” щодо статі, сексуальності та шлюбу».
Окрім критики ґендерної ідеології, заява також критикує штучне запліднення і сурогатне материнство, називаючи їх «порушенням творчої волі Бога і прав дитини».
«Людина створена з яйцеклітини жінки та сперми чоловіка, — сказано у ній. — Ні мати, ні батько, ні інші члени сім’ї не можуть бути непотрібними або зайвими у житті дитини».
Підписанти наголошують, що хоча вони виступають «проти знущань і виключення, маніпуляцій і примусу, переслідувань і ненависті, остракізму і насильства в усіх його аспектах», однак «не підуть на жодні поступки за рахунок біблійних істин, навіть якщо ці істини суперечать поточним політичним орієнтирам чи суспільним тенденціям».
«На нашу думку, багато з того, що називають сучасними термінами “ґендерна різноманітність” і “сексуальна різноманітність”, не базується на медичних знаннях і природничих науках. Ця ґендерна ідеологія також несумісна з нашою християнською вірою і розумінням реальності», — зазначають вони.
Єпископ Тронгейма Ерік Варден, голова Конференції єпископів Північної Європи, сказав, що передісторія декларації ґрунтується на теології, яка лежить в основі подібної декларації 2016 року про шлюб, підписаної приблизно трьома десятками норвезьких християнських груп.
«[Важливо] показати, що християнське антропологічне бачення, тобто бачення того, ким є людина, що означає бути жінкою чи чоловіком, узгоджується з емпіричними даними, — сказав він. — Християнське розуміння життя надзвичайно конкретне. Спроба скоригувати дійсність на підставі особистого сприйняття — справа ризикована, особливо коли вона починає роздавати нездійсненні обіцянки вразливим, самотнім і зраненим».
«Підписанти не мають ілюзій щодо складності людського життя і стосунків, — додав єпископ. — Ми хочемо співчутливо та креативно супроводжувати складні ситуації».
Єпископ Варден зазначив, що все більше людей, постраждалих від ґендерної ідеології, починають говорити про це. Він вказав на приклад клініки «Тавісток» в Англії, яка роками лікувала дітей від «ґендерної дисфорії», призначаючи блокатори статевого дозрівання і гормональну терапію навіть восьмирічкам. Уряд закрив клініку у 2022 році після критичної незалежної перевірки.
«Вирішення справи клініки “Тавісток” в Англії — добре відомий, але не єдиний приклад боротьби з цими травмами, — сказав ієрарх. — Хор голосів, які хочуть бути почутими, стає все гучнішим. Це добре».
Єпископ наголосив, що підписанти листа прагнуть «зробити конструктивний внесок», і що їхня ініціатива з’явилася «у молитві, з нашої відданості нашій нації і бажання розбудовувати її».
«Ми ще раз підтверджуємо цінність життя, кожної людини, в якій ми хочемо розпізнати сестру, брата, потенційного друга, дивлячись на неї настільки, наскільки це можливо, як Бог її бачить, тобто з величезною надією», — підсумував він.