Останній тиждень скандинавські ЗМІ бурхливо обговорюють рішення Бенджаміна Екмана, молодшого сина Ульфа Екмана — засновника шведської громади «Livets Ord» і руху «Слово Життя Інтернешнл» з центром у Швеції. Екман-молодший вирішив прийняти католицизм.
Своє навернення він пояснив «довгим і особистим шляхом, тривалістю понад 10 років». Варто зазначити, що перед цим Бенджамін устиг сім років (до 2010 р.) пропрацювати на посаді редактора богословського журналу «Keryx», який видає спільнота «Слово життя» м. Уппсали (Швеція) на чолі з його батьком.
Сенсаційність цієї новини не тільки у відомому прізвищі, а й у доктринальних змінах самого Ульфа Екмана, дискусія про які набула продовження у вигляді конкретних плодів його нової теології «навернення до духовних коренів».
Обряд миропомазання Бенджаміна Екмана відбувся 1 листопада 2013 року в парафії св. Томи в місті Лунді на півдні Швеції, де він навчався в університеті й живе нині Значущості додавала події не лише сама присутність Ульфа і його дружини Біргітти під час прийняття їх сина в лоно Католицької Церкви, а й фоторепортажі Біргітти та інших членів сім’ї з місця події в соціальних мережах.
Сам факт навернення сина на католицизм і настільки публічний його розголос здивували чималу кількість симпатиків Ульфа Екмана, які називають його своїм «духовним батьком» або «старшим пастором». Адже якщо попередні публікації про католицькі тенденції в богослов’ї та практиці шведського проповідника сприймалися як підступи заздрісників і злостивців, то тепер пазли збираються в єдину картину. Реальність прокатолицької катехизації «духовних синів» Ульфа Екмана, що приєдналися до руху «Слово Життя Інтернешнл», стає ще більш очевидною.
Варто зазначити, що випадок цей не є поодиноким: не так давно, 17 серпня 2013 р., викладач Теологічної семінарії «Livets Ord» м. Уппсала Хенрік Енгхольм повідомив у своєму особистому блозі про рішення разом із дружиною розпочати офіційну процедуру катехизації, щоби після цього приєднатися до Католицької Церкви.
Такий каскад навернень публічних людей зі шведської харизматичної громади «Livets Ord» до католицизму підносить завісу масштабу і наслідків змін, які за останнє десятиліття відбулися в богослов’ї Ульфа Екмана. Сенсаційність публікацій на цю тему в шведських ЗМІ спонукала його наступника вперше відреагувати на звинувачення в католицьких тенденціях і публічно пояснити, що відбувається насправді. У своєму блозі на сайті «Livets Ord» Йоаким Лундквіст запевнив, що їхня громада не прагне стати католицькою, і немає ніякої стратегії перетворення на католицьку церковну організацію і пропаганди навернення в католицизм кожного.
«Імовірно, всім, хто відвідує нас, очевидно, що наше поклоніння знаходиться в харизматичній п’ятидесятницькій традиції», — підсумував він. При цьому новий пастор «Livets Ord» бачить глибокий сенс у тому, щоб різні Церкви ближче пізнавали один одного, хоча, за його словами, це не означає автоматичного об’єднання Церков.
Але така оптимістична заява навряд чи може втішити тих, хто стежить за богословським новаторством Ульфа Екмана, який, як і раніше, залишається керівником руху «Слово Життя Інтернешнл», що включає і шведську громаду «Livets Ord».
Найбільш резонансною стала його остання публікація, що виправдовує водне хрещення немовлят, категорично неприйнятне для євангельських спільнот, однак прийняте у католицькій та православній традиціях. «Стверджувати недійсність хрещення немовлят, вчиненого в ім’я Триєдиного Бога і на підставі віри Церкви, є проблематичним, а також шкідливим для багатьох християн», — заявив Ульф Екман 8 листопада 2013 р. на сторінках уппсальскої газети «Världen Idag».
Таким чином, навернення в католицизм власного сина та інших ключових персон з команди Ульфа Екмана вже не викликає питань про те, чи справді настільки сильно змінилася доктрина, яку проповідують шведські місіонери в громадах «Слово Життя Інтернешнл». Питання лише в тому, хто наступний?
За матеріалами: Католицький Оглядач