Роздуми над Словом Божим на вівторок ХХІІІ звичайного тижня, рік ІІ
Ісус перебуває на довгій, інтенсивній молитві до Бога («цілу ніч»), після чого вибирає зі своїх учнів Дванадцятьох. Подібно як у Старому Завіті дванадцять синів Якова-Ізрáїля символізують увесь Вибраний народ, так і в Євангеліях дванадцять апостолів, коли виступають як група, репрезентують не лише себе самих. Це, звичайно, конкретні особи, які стануть зародком майбутньої Церкви, але теж є чимось більшим: вони виступають як збірний символ загалу учнів Христа. Вибір апостолів представлений тут як наслідок нічної молитви Ісуса. Тобто — як надзвичайно важливе рішення. Уся вага встановлення грона Дванадцятьох стає зрозумілою з дальшого змісту Євангелія від Луки, а особливо з Діянь Апостольських. Проте вже тут сама структура євангельського тексту несе певну інформацію. Попередній контекст показує початок публічної діяльності Ісуса (проповідь у синагозі в Назареті; проповідування в Капернаумі й перші чуда), а також перші розходження з фарисеями та книжниками, які докоряють Ісусові, що Він перебуває в товаристві грішників та ліберально ставиться до дотримання святості шабату. Наступний після встановлення апостолів контекст — це т. зв. проповідь Ісуса на рівнині (6,17-49), аналог Нагірної проповіді з Євангелія від Матея. Тут — квінтесенція морального вчення Ісуса з наголосом на милосердя, на любов до ворогів, на парадоксальне щастя («блаженство») тих, хто вбогий і голодний, та на потребу пробачати кривди. Це своєрідна відповідь Ісуса на повну формалізму віру фарисеїв і книжників та на їхню нетерпимість до тих, кого вони вважали грішниками. Ісус назвав вибраних учнів апостолами (гр. apostolos — посланий), наголошуючи тим самим на їхній відповідальності за збереження і передачу Його вчення. Ісус проголошує свій моральний маніфест у присутності щойно вибраних апостолів зійшовши разом із ними з гори до натовпу. В усьому цьому не можна не помітити символізму: це своїй Церкві, тобто мені й тобі, Ісус заповідає дотримуватися цих моральних ідеалів, бути носієм Його вчення, Його послання пробачення і любові.