Бог прагне спасти цілу людину, з тілом і душею. Про це Святіший Отець нагадав в урочистість Внебовзяття Пречистої Діви Марії.
«В сьогоднішню урочистість Внебовзяття Пречистої Діви Марії святий Божий люд з радістю віддає шану Пречистій Матері. Робить це як через загальну літургію, так і через тисячі різноманітних форм побожності, і так підтверджується пророцтво самої ж Марії: “Ублажатимуть мене всі роди”. Бо Господь вивищив свою смиренну слугиню». Цими словами Папа Франциск розпочав своє повчання, промовляючи до двох десятків тисяч римлян і гостей міста. Опівдні 15 серпня 2018 р. вони зібралися на площі святого Петра у Ватикані, щоб разом із ним помолитися «Ангел Господній», пише Vatican News.
Особливий привілей через особливу єдність
Святіший Отець зауважив, що взяття з душею і тілом на небо — це «божественний привілей», наданий святій Божій Матері з огляду на «її особливу єдність з Ісусом». Йдеться про «тілесну та духовну» єдність, яка розпочалася з Благовіщення та «дозрівала протягом усього життя Марії через Її особливу участь в таїнстві Сина». «Марія завжди була з Сином, Вона йшла за Ісусом, і тому називаємо Її першою ученицею», — пояснив Папа.
«Життя Марії пробігало, як життя звичайної жінки того часу: Вона молилася, провадила дім і сім’ю, відвідувала синагогу… Але кожну щоденну чинність Вона виконувала в цілковитій єдності з Ісусом. І на Голготі ця єдність досягла вершини в любові, співчутті та стражданні серця. І тому Бог дарував їй повну участь також і в Ісусовому воскресінні. Тіло Пресвятої Матері було збережене від зіпсуття, як і Її Сина».
Спасіння для душі й тіла
За словами Папи, Церква сьогодні запрошує нас споглядати таїнство, яке показує нам, що Бог «хоче спасти цілу людину», тобто «спасти душу й тіло». Ісус воскрес «із тілом, яке прийняв від Марії», та вознісся до Отця з «переображеною людською природою» — з людським тілом, але переображеним. І Внебовзяття Марії, людського створіння, є підтвердженням «нашої славної долі».
«Вже грецькі філософи, — зауважив Наступник святого Петра, — збагнули, що душа людини призначена для щастя після смерті. Проте вони зневажали тіло, вважаючи його в’язницею душі, і не сприймали того, що Бог розпорядився, аби також тіло людини було поєднане з душею в небесному блаженстві. Наше переображене тіло буде там. Й оте “воскресіння тіла” є властивим елементом християнського об’явлення та осердям нашої віри».
Єдність людської особи
У цьому контексті Папа підкреслив, що «надзвичайна дійсність Внебовзяття Марії показує та підтверджує єдність людської особи й нагадує нам про те, що ми покликані служити Богові та прославляти Його всім своїм буттям, душею і тілом». Адже «служити Богові лише тілом буде повинністю рабів», а лише душею «суперечитиме нашій людській природі». Отож, якщо ми житимемо «в радісному служінні Богові, що виражається також через великодушне служіння ближнім», наша доля в день воскресіння «буде схожою до тієї, що у нашої небесної Матері», й нам буде дано в повноті здійснити заклик святого Павла: «Прославляйте Бога тілами вашими».
«Молімося до Марії, — закликав Святіший Отець, — аби Вона своїм материнським заступництвом допомагала нам проживати щоденний шлях у дієвій надії змогти одного дня приєднатися до Неї з усіма святими та з дорогими нам людьми, всіма у раю».