Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 3 червня
Сьогоднішнє Євангеліє ілюструє реакцію спротиву на знак воскресіння Лазаря. Багато свідків чуда увірували в Ісуса, і провід народу засуджує Його на смерть, вперто триваючи у добровільній сліпоті.
Цей уривок приготовляє до страстей і розп’яття Христа. Він має глибоке богословське значення. Не тільки визначає, що Ісус мав померти, але й установлює мету і плід цієї смерті. Він помирає, щоб зібрати в одне розкидані діти Божі.
Це один із небагатьох уривків Євангелія від Йоана, що говорить про спасенну цінність смерті Ісуса. Щоби зрозуміти це, треба глибокої віри.
Глибока віра має бути незалежною від здатності бачити. Тому Ісус називає блаженними учнів, які вірують, хоча й не бачили (пор. Йн 20,29). Не всі юдеї, що були присутні у Витанії, повірили. Дехто навіть хутко побіг проінформувати первосвящеників та фарисеїв, які через цю звістку терміново скликали високу раду.
Первосвященики та фарисеї показують своє занепокоєння поведінкою Ісуса і так непрямо визнають своє безсилля перед вчиненими Ним знаками.
Каяфа у своєму виступі оголошує, що краще пожертвувати одною людиною, щоби уникнути руїни цілого народу. Для євангеліста Йоана цей вислів Каяфи набирає дуже глибокого значення. Ісус помирає заради цілого людства, щоби віддати життя за світ, щоби спасти Боже стадо, щоби освятити учнів у правді.
Смерть Христа має спасенну мету, бо збирає в одно розсіяних дітей Божих. Гріх є поділом, спасіння є життям у єдності з Богом і братами. Просімо сьогодні в Господа благодаті розпізнати спасенну цінність хреста та Воскресіння Ісуса, що дають надію і сенс нашому життю.
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com