Роздуми над Божим Словом на вівторок XVI Звичайного тижня, рік ІІ
Паси народ твій ґирлиґою твоєю, овець спадщини твоєї, що самі перебувають у лісі серед саду. Нехай собі пасуться у Башані та Гілеаді, як то було за днів днедавніх! Як за днів виходу з Єгипту, яви нам предивні речі. Народи те побачать і засоромляться, дарма, що такі сильні; на уста покладуть собі руку, вуха в них оглухнуть. Вони будуть лизати порох, мов гадюка; немов тваринки, що по землі в’ються, вони, тремтівши, повилазять із своїх притулків; прийдуть зо страхом до Господа, Бога нашого, — Тебе будуть боятись. Хто Бог, як Ти, що провину прощаєш і даруєш переступ останкові твого спадкоємства? Він не затримає гнів свій повіки, бо любить милосердя. Він знову змилосердиться над нами, розтопче наші беззаконня. Ти кинеш у глибінь моря всі гріхи їхні. Ти явиш твою вірність Якову, твою ласку Аврааму, як Ти поклявсь був батькам нашим ще за днів днедавніх.
Міх 7, 14–15. 18–20
Що ж такого особливого в Башані та Гілеаді? Чому Міхей молився, щоби Бог пас свій народ саме там? Уперше ми чуємо про ці місця у Святому Письмі, коли Мойсей та ізраїльтяни завдають нищівної поразки Огу, царю Башана, що розташовувався на шляху до землі обітованої (Чис 21, 33–35). Цей родючий край лежав на східному березі Йордану та мав безліч чудових пасовиськ. Башан славився тваринами, пшеницею та вином і не менше — дібровами.
А Гілеад був добре знаний завдяки цілющому бальзаму, що виготовляли тут із суміші прянощів та смоли. Крім цього, гірська країна Гілеад була гарним природним сховищем. Так, наприклад, саме сюди втік Яків, переховуючись від свого норовливого свекра Лавана (див. Бут 31, 22–23). Брати витягли Йосифа з ями та продали ізмаїльтянам, караван котрих саме проходив тут із товарами із Гілеада (див. Бут 37, 25. 27). Частина ізраїльтян із війська Саула переховувалась там від мародерів–філістімлян (див. 1 Сам 13, 6–7).
Таким чином, Башан та Гілеад асоціювались із безпекою та достатком. Тому не дивно, що Міхей просив Господа привести Свій народ на таку землю, яка вже була їм відома своїми щедротами і красою. Пророк передбачав майбутні страждання та вигнання ізраїльтян, та був упевнений, що Бог бажає для вибраного народу виключно добра. Тобто Міхей молився про те, щоби Господь повернув ізраїльтянам безпечне життя та щедро благословив їх. Міхей використав Гілеад і Башан як образ відродження, яке Бог і хотів дати своєму народу після випробувань через його невірність і зло. Пророк вірив, що, зрештою, Господь виявить до свого народу милосердя, оскільки Він вірний своїм обітницям.
Нехай підхід пророка Міхея стане для тебе прикладом, коли починаєш заступницьку молитву за своїх близьких, друзів та знайомих. Вір, що хай би якою скрутною видавалась ситуація, Бог хоче дати тобі й людині, за яку молишся, благо та безпеку.
«Господи, покладаю на Тебе всю свою надію. Вірю, що Ти ведеш мене до блага, яке нині я навіть не можу собі уявити».
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться Ім’я Твоє, нехай прийде Царство Твоє, нехай буде воля Твоя як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого. Амінь.
Підпишіться на «Слово між нами» у Telegram та Instagram, а також приєднайтеся до чату Роздумів над Словом Божим у Viber.