Як повідомляє Associated Press, проабортні організації побоюються, що адміністрація Трампа заблокує жінкам в Африці доступ до так званих «репродуктивних прав». Заковика лиш у тім, що в самій Африці цих «прав» не хочуть і сприймають як елемент ідеологічної колонізації.
Острахи абортних організацій зосереджені на так званій «політиці Мехіко-сіті». Ця політика, уперше запроваджена 1984 року адміністрацією Рейгана, забороняє використання коштів платників податків на фінансування вбивства ненароджених дітей в інших країнах. Відтоді її то повертають, то скасовують на підставі виконавчих рішень — залежно від того, хто виконує президентське служіння. Під час своєї першої каденції Трамп не тільки повернув цю політику, але й розширив її. Пестер Сіраха, директор Population Services Zimbabwe — відділення MSI Reproductive Choices, сказав, що це «непокоїть MSI».
Ця організація знана зокрема з того, що надає послуги аборту неповнолітнім дівчаткам в Африці без інформування їхніх батьків та без їхньої згоди. Якщо повториться ситуація з першої каденції Трампа — MSI доведеться від цього відмовитися.
MSI Reproductive Choices, раніше відома як Marie Stopes International, — це одна з найбільших абортивних мереж у світі.
Як писала The Daily Signal під час першої каденції Трампа як президента,
«досі політика Мехіко-сіті була застосовувана тільки безпосередньо до фондів планування сім’ї (понад пів мільярда доларів). Нова політика встановила ширше пролайф-забезпечення, яке стосується близько 8,8 мільярда доларів щорічного фінансування глобальної допомоги охороні здоров’я, призначеної для Американського агентства міжнародного розвитку, Державного департаменту і Департаменту оборони. Це фінансування охоплює не тільки планування сім’ї, але також іншу глобальну допомогу в охороні здоров’я: таку як здоров’я матері й дитини, малярія та ВІЛ/СНІД».
Згідно з Associated Press, на практиці це провадило до обмеження діяльності клінік, що пропонують контрацепцію і аборти, зокрема тим, хто «надає сексуальні послуги», а також «спільноті LGBTQI+».
Але чи хоче цього Африка?
Африканські делегації в ООН виступають проти абортів
Згідно з рапортом C-Fam, 20 листопада 2024 року африканські делегації — Бурунді та інші, боролися проти першої в історії спроби додати «репродуктивне здоров’я» у текст резолюції про сім’ю — і виграли. Стефано Дженнаріні з C-Fam написав: «Традиційні [африканські] країни були шоковані, коли в першому проєкті резолюції, жовтневому, виявився термін ‘репродуктивне здоров’я’. Щорічна резолюція з питань відзначення Міжнародного року сім’ї ніколи раніше не містила термінів, пов’язаних з абортами. Цьогорічна резолюція мала додаткове значення з нагоди 30‑річчя святкувань».
Делегати від численних країн, зокрема — Нігерії та Єгипту, з задоволенням прийняли видалення проабортної мови з тексту резолюції. Натомість розчарування тим, що «резолюція не містить абортної мови ані визнання гомосексуальних пар сім’ями», не приховували «прогресивні» країни: США, Мексика, Велика Британія, ба навіть — що дуже дивує — Угорщина. Дженнаріні додав, що «делегати, які говорили від імені Канади, Австралії та Нової Зеландії, ствердили, що послуги в царині сексуального та репродуктивного здоров’я мають ‘ключове значення для добробуту сімей’ і сказали, що ‘сім’ї представлено в численних формах, включно… з дітьми одностатевих та багатьох інших’».
Хотілось би запитати: що, правда? Справді аборти і віддавання дітей одностатевим зв’язкам є тим, чого сім’ї прагнуть найбільше?
Боротьба Африки з ідеологічною колонізацією
Про що в усьому цьому йдеться? Чому так багато країн стараються стримати жінок в Африці від народжування дітей? Люди Заходу, такі як принц Вільям і Мелінда Гейтс, відкрито висловлюють переконання, що африканські жінки мають забагато дітей і повинні менше розмножуватися. Звідси виходить наголошування на абортах і контролі за народжуваністю. Це — форма ідеологічної колонізації, оскільки африканці часто противляться абортам і контрацепції.
Обіаную Екеоха, біомедик, засновник Culture of Life Africa — британської пролайф-групи, раніше боровся з журналісткою ВВС у справі гаданої «потреби» африканських жінок у контролі народжуваності. Екеоха пояснив, що є багато того, чого африканські жінки потребують, щоб поліпшити своє життя, — але штучна контрацепція в це число не входить.
«Що ж, ви стверджуєте що вони ‘повинні’, — сказав Екеоха, посилаючись на фразу, що африканські жінки повинні мати доступ до контрацептивів. — Але хто ви є, щоб це вирішувати? Ідеться про те, що немає суспільної потреби, перепрошую. Я, оскільки народився в Африці, виховався в Африці, надалі їжджу в Африку багато разів на рік, — можу запевнити, що коли розмовляєш із пересічною жінкою, то, з мого досвіду, контрацепція буде десятою справою, про яку вона згадає, якщо взагалі про це заговорить»,
Журналістка багато разів перебивала його, з натиском підкреслюючи, що контроль за народжуваністю належить до «прав людини» і розв’язав би проблему африканських жінок. «Це радше західне розв’язання», — відповів Екеоха. «Якщо порозмовляти зі звичайною жінкою в Африці десь на вулиці, — про що вона просить? Просить про їжу. Просить про воду. Просить про елементарну медичну допомогу. А контрацепція все одно залишається останнім, про що вона подумає».
Біомедик також звернув увагу на те, що західні країни не тільки нав’язують африканським жінкам контрацептивні засоби, кажучи їм, що контроль за народжуваністю виведе їх з убогості, але й не розповідають про потенційні побічні наслідки, залишаючи цих жінок напризволяще, коли ці наслідки проявляються. «Африканці потребують освіти, можливостей, і ще доброго уряду», а не внутрішньоматкових спіралей, — вказав Обіаную Екеоха.