Роздуми над Словом Божим на IV неділю Великого Посту, рік Б
Звідки таке дивне і, на перший погляд, разюче порівняння? Як можна Сина Чоловічого і Його піднесення на хресті порівнювати зі змієм, якого зробив Мойсей? Як взагалі можна порівнювати Сина Чоловічого зі змієм? Не раз себе про це запитував, хоч і сам побоювався відповіді на це запитання. Спробуймо однак, відважно підійти до цього уривка й не боятися труднощів Писання.
“ Зранений Спаситель на хресті відображає те, як виглядає моє нутро, моє серце, моя душа, як виглядає мій гріх
У Книзі Чисел читаємо, як одного разу люд збунтувався проти Бога і проти Мойсея і став нарікати. За це Господь наслав на ізраїльтян вогняних гадюк, які жалили бунтівників і ті помирали. Щоб народ не загинув, Господь наказав Мойсеєві зробити мідяного змія і прикріпити на палиці. І кожен, хто подивився на змія, залишався живий.
Що спільного має ця подія з розп’яттям Сина Чоловічого? Те, що сталося в пустелі, є пророчим образом того, що відбулося на Голгофі. Ізраїльтянин, який дивився на змія, усвідомлював свій гріх, усвідомлював, що його розділений, наче у змія, язик, бунт і нарікання ранили Бога. Що відбувається, коли дивишся на хрест? Вигляд Сина Чоловічого також говорить тобі, до якого вигляду гріх доводить людську природу. Зранений Спаситель на хресті відображає те, як виглядає моє нутро, моє серце, моя душа, як виглядає мій гріх. Тому Святий Павло відважно стверджує, що Бог вчинив гріхом Того, Хто не мав гріха!!!
Просімо Святого Духа, щоби сьогодні вигляд розп’ятого Спасителя утримав нас від скоєння гріха.