Річард Докінз, відомий апологет так званого «нового атеїзму», відкрив новий «нерелігійний фонд» допомоги жертвам землетрусу на Гаїті. До ініціативи Докінза приєдналися ще 13 груп. Потенційних донорів запевняють, що «надаючи допомогу постраждалим, вони руйнують наклепницький міф про те, що допомога і турбота про ближніх є наслідком релігійності.»
«Ми не прикриваємося твердженням ніби ті, хто страждає на землі будуть винагороджені на небесах, ми не чекаємо винагороди за нашу щедрість з небес. Усвідомлюючи те, що життя одне, кожен з нас розуміє, наскільки важливо полегшувати страждання інших».
«Фонд допомоги невіруючих» був створений для допомоги постраждалим в результаті землетрусу, який стався на Гаїті. На сьогодні близько 3 млн. мешканців острова потребують продуктів, води, медикаментів. Загинуло від 50 до 100 тисяч людей.
Заклик атеїстів став ще однією складовою кампанії, яка пропагує атеїзм. В даний час публікується велика кількість книг, організовуються семінари і дискусії, де основною є ідея моралі і доброти без Бога.
Нові атеїсти відвертіші в своїх висловлюваннях, ніж їх попередники, представники гуманізму та інших атеїстичних філософій. Вони хочуть зробити віру в Бога соціально неприйнятною, доводячи в своїх роботах, що кожен може бути етичною людиною і розрізняти добро і зло без Бога.
Створення фонду для жертв Гаїті – це один із способів довести правильність своєї точки зору.
«Фонд допомоги невіруючих – це не церква, але для багатьох невіруючих це хороший спосіб допомогти потребуючим, і в той же час викрити в брехні тих, хто стверджує що Вам необхідний Бог, для того, щоб бути добрим,»- розповідають ініціатори створення фонду.
Не дивлячись на твердість своїх переконань, нові атеїсти, на думку Чад Мейстера, завідуючого кафедрою філософії в коледжі Вефіль, не мають твердої основи.
«Ніхто не сперечається з тим, що атеїсти не можуть дотримуватися етичних норм або вести високоморальний спосіб життя. Звичайно, вони можуть, – написав Мейстер в своїй роботі «Бог великий, Бог благий: Чому віра в Бога є обґрунтованою і виправданою».- Але вважати, що є правильним або неправильним, і визнавати віру іншого в те, що правильно або неправильно, – це дві різні речі.»
Він стверджує, що нові атеїсти сплутали епістемологічні питання (знання) з онтологічними (буття і єство). Іншими словами, вони вірять в моральність, не визнаючи при цьому моральності.
Докінз, автор книги «Бог як ілюзія», доводить, що коріння етичних вчинків слід шукати в еволюції.
«За схемою Докінза, одна людина по-доброму відноситься до іншої, тому що вона була заздалегідь запрограмована на хорошу поведінку своїми генами (так, деякі особи запрограмовані, інші — ні); і він був запрограмований так, тому за такою поведінкою слідує еволюційна перевага. Це не так, що Всесвіт зв’язав нас деякими моральними установками бути добрими. Ми називаємо це «етичним», тому що у нас є гени, які пройшли через мільярди років еволюційної боротьби, саме вони нам вказують що це так.»- говорить професор Мейстер.
Мейстер розповів про кілька своїх друзів, які всиновили дітей, і він навіть не може припустити, що вони приймуть пояснення Докінза відносно причини такого їхнього вчинку.
«Для того, щоб мати чіткі і справедливі моральні стандарти, згідно яких Ви зможете обґрунтовано стверджувати, що правильно, а що ні, що є добро, а що є злом, Вам необхідна об’єктивна етична основа. Я не бачу іншого законодавця для людини, ніж трансцендентний Бог. Фізичні зміни, викликані «великим вибухом» (ред.- Теорія походження Всесвіту), не «породили» етичні цінності. І, поза сумнівом, в біологічній еволюції немає нічого, що б могло створити основу для появи таких етичних цінностей, як співчуття, благородство і повага».
Атеїстичні організації вирішили перерахувати зібрані кошти двом гуманітарним нерелігійним організаціям – «Лікарі без кордонів» та «Міжнародний рух Червоного хреста і Червоного півмісяця».
За матеріалами: Milites Christi Imperatoris, Сhristian Today