«Коли читаємо Старий Завіт, серед інших вивищується одна постать: це постать Мойсея, саме як людини молитви», – сказав Папа Бенедикт XVI на початку загальної аудієнції, яка у середу, 1 червня зібрала кілька десятків тисяч прочан на площі Святого Петра у Ватикані.
Продовжуючи цикл повчань, присвячених молитві, Святіший Отець пригадав, що в Святому Письмі часто зустрічаємося з Мойсеєм, який молиться, а особливістю цієї молитви було те, що він молився за народ, навіть тоді, коли той відступав від віри.
Не дочекавшись повернення Мойсея з гори Синай, ізраїльтяни підбурили Арона зробити ідола – золотого тельця. Папа зазначив, що на дорозі віри люди часто піддаються спокусі шукати доступного бога. У згаданому в Біблії епізоді реакцією правдивого Бога є гнів і кара, але Мойсеєва молитва заступництва спричиняється до того, що всередині знищеної гріхом дійсності діє Боже милосердя. Святіший Отець пригадав, що Святі Отця в постаті Мойсея, який стояв на вершині гори Синай і заступався за свій народ, вбачали прообраз Ісуса Христа, Який на хресті став перед Богом «не лише як приятель, але як Син, жертвуючи Своє проколене серце». Його заступництво є не лише жестом солідарності, але ототожненням Себе з нами.
«Думаю, – сказав Бенедикт XVI, – що ми повинні призадуматися над цією дійсністю. Христос стоїть перед Божим обличчям і молиться за мене, Його молитва на хресті є сучасною всім людям, сучасною мені. Він молиться за мене, страждав і страждає за мене, він ототожнився зі мною, прийнявши людські тіло і душу. І також нас запрошує увійти в цю Його ідентичність, творячи з Ним одне тіло й один дух, тому що з високої вершини хреста Він приніс не нові закони, нові кам’яні таблиці, але приніс Себе, Своє Тіло і Кров як знак Нового Завіту (…) Молімо Господа Бога, щоб це ототожнення перемінило та відновило нас, тому що прощення є оновленням, переміною», – закликав Святіший Отець.
За матеріалами: Радіо Ватикан