Католики Севастополя обурюються лицемірством місцевої православної ієрархії і офіційної влади. 15 вересня в Херсонесі завершилася міжнародна конференція з церковної археології «Херсонес – місто святого Климента». На заході лунало багато промов про єдність, і про той фундамент, яким є постать Папи Климента для пошуків цієї єдності. Але декларування цих прагнень не завадило організатором конференції демонстративно ігнорувати місцеву католицьку громаду, яка також носить ім’я св. Климента.
Останнім офіційним заходом конференції була хресна хода та освячення хреста на честь святого Климента Римського на острівці Св. Климента в Козачій бухті. У конференції брали участь митрополит Сімферопольський і Кримський Лазар, міський голова Севастополя В. Яцуба та запрошені здалеку вчені археологи.
А от чомусь представників Католицької Церкви в Севастополі організатори не зуміли знайти, щоб запросити. Хоча їм добре відомо що і громада, і 100-літній храм, який досі оскверняється, носять ім’я св. Климента.
Чому не була запрошена місцева католицька громада святого Климента здогадатися не складно. У день відкриття конференції, коли виголошувалися урочисті промови про пошук джерел об’єднання з Європою, в міській раді на сесії творилося беззаконня – католицькій громаді винесли вердикт – храм повертати не збираються, і він підлягає подальшому оскверненню – перебудові в кінотеатр. Мотивувалось це тим, що Севастополь – православне місто, і католикам там не місце.
І це саме тоді, коли влаштовуються урочистості з приводу 1910-ліття з дня смерті святого Климента, в 1150-річну річницю отримання його мощей. Як за радянських часів – говоримо тільки про те, що подобається, а от річницю 100-річчя освячення храму св. Климента в Севастополі – пропустимо, як і існування католицької громади св. Климента, в якої навіть знаходиться частина мощей святого Климента.
Звичайно ж про таку відкриту дискримінацію не повідомили учасників конференції. І коли католичка – відомий професор археології Ельжбета Ястрембовська дізналася про цей факт, вона була шокована. Своє обурення вона висловила директору Херсонеса, колишньому меру Севастополя Леоніду Жунько.
Про церемоніїю освячення хреста варто сказати окремо. Святий Папа Климент – покровитель Одесько-Сімферопольської дієцезії і севастопольської католицької парафії. Саме до нього місцеві віряни моляться про заступництво і припинення осквернення святинь в Севастополі. Тому на освяченні хреста на честь св. Климента прийшов і настоятель Севастопольської парафії о. Юрій Зімінський і вікарій о. Ян Білецький з групою парафіян.
Коли на острів прийшла хресна хода з Херсонесу, яку очолював священик з московської парафії Св. Климента о. Леонід Калінін, він підійшов до католицьких священиків та по-братньому з ними обійнявся. Адже і хрест він віз встановити як символ єдності християн.
А ось митрополит Лазар повів себе інакше. Благословивши свою паству, він не тільки не привітав католицьких священиків, він навіть не подивився у їхній бік. Оскільки католики стояли дуже близько до спорудженого амвону, їх відтіснив ряд протоієреїв і кілька широких спин, яких, незважаючи на «парадний» одяг, поставили ближче – щоб католики в кадр не потрапили. Проте боятися не було чого – тут знімало тільки православне телебачення, тому в кадрі «зайвих» не було.
Відразу після вручення подарунків митрополиту до нього підійшов представник католицької громади, і, скориставшись нагодою, вручив йому Відкритий лист з проханням розглянути дискримінацію громади на засіданні міжконфесійної ради Криму «Мир – дар Божий», головою якої є митрополит Лазар. Він також попросив допомогти у відновленні справедливості з приводу храму св. Климента в Севастополі.
Варто сказати, що католицькій громаді часто закидають, що вона малочисельна – всього 300-400 людей. Проте, на таку важливу подію, як встановлення пам’ятного хреста Св. Клименту, на хресну ходу зібралося лише близько 100 чоловік. Якщо додати учасників конференції та роту моряків, половина з яких несли хоругви, то в цілому було трохи більше 200 осіб. Де ж ті 80% православних Севастополя, в якому мешкає 380 000 людей?
У Севастополі мощі святого Климента знаходяться в і у православних і у католиків. Віряни обох конфесій до нього підносять молитви. Але, як переконані католики, поки не буде намагання любити ближніх, а особливо братів у Христі в серцях, всі молебні та обряди будуть просто струсом повітря.
За матеріалами: Католический Крым