Римо-кат.: Св. Климента, св. Колумбана
(довільний спомин)
Греко-кат.: апп. Ераста, Олімпа, Родіона і тих, що з ними
Римо-католицький календар
Св. Климента, св. Колумбана
(довільний спомин)
Перше читання
Дан 5, 1-6. 13-14. 16-17. 23-28
Читання з Книги пророка Даниїла
У ті дні Цар Валтасар справив великий бенкет для тисячі своїх вельмож і в обличчі тисячі пив вино. Напідпитку вже трохи, звелів Валтазар принести золотий та срібний посуд, що Навуходоносор, його батько, забрав був з єрусалимського храму, аби пили з нього цар, його вельможі, його жінки та його наложниці. І принесли золотий та срібний посуд, забраний з храму Божого, що в Єрусалимі, й пили з нього цар, його вельможі, його жінки, та його наложниці; пили вино й славили богів золотих, срібних, мідяних, залізних, дерев’яних та камінних. Під ту ж хвилю з’явилися пальці людської руки й заходилися писати навпроти свічника на вапні стіни царського палацу, і цар уздрів кінцівку пишучої руки. Відразу ж змінився цар на виду, його думки стривожили його, суглоби його криж ослабли й коліна його зударялись. Тоді введено Даниїла перед царя. Цар заговорив і сказав до Даниїла: “Ти, Даниїле, один з полонених синів юдейських, що їх цар, мій батько, привів був з Юдеї? Я чув про тебе, що дух богів у тобі й що світлий розум і велику мудрість відкрито в тобі. Про тебе ж я чув, що ти можеш пояснити значення й розв’язати труднощі; тож коли можеш прочитати оце написане й сказати мені про його глузд, будеш убраний у пурпуру, і золотий ланцюг буде на шиї в тебе, й станеш ти третім правителем у царстві”. Тоді Даниїл у відповідь сказав супроти царя: “Подарунки твої нехай зостануться при тобі, й гостинці твої дай комусь іншому; а написане я цареві прочитаю й значення його об’явлю. Піднявся ти проти Господа небес; і принесено посуд Його дому перед тебе, і ти й твої вельможі, твої жінки та твої наложниці пили з них вино, і ти хвалив богів срібних і золотих, мідяних, залізних, дерев’яних та кам’яних, що не бачать, не чують і не розуміють, Бога ж, в руці якого твоє дихання й усі твої стежки, ти не славив. Тим і послав Він цю кінцівку руки, й було накреслене оце написане. Оце ж написано таке в тому, що накреслено: Мане, текел, фарес. А ось і значення речі: Мане – Бог облічив твоє царство й поставив йому кінець. Текел – тебе зважено на вазі і знайдено легким. Фарес – твоє царство розділено й віддано мідянам та персам”.
Cлово Боже
Псалом респонсорійний
Дан 3, 57. 58а. 59а. 60а. 61а. 62а. 63а
Хваліте Бога, й вознесіть повіки
Благословіте Господа, усі діла Господні! *
Хваліте й возносіте Його повіки.
Благословіте Господа, ангели Господні! *
Благословіте, небеса, Господа!
Благословіте Господа, усі наднебесні води! *
благословіте Господа, всі сили!
Благословіте Господа, сонце й місяць! *
Благословіте Господа, зорі небесні!
Спів перед Євангелієм
Одкр 2, 10в
Алілуя, алілуя, алілуя
Будь вірний до смерті,
і дам тобі вінець життя.
Алілуя, алілуя, алілуя
Євангеліє
Лк 21, 12-19
† Читання святого Євангелія від Луки
Того часу Ісус сказав до своїх учнів: “накладуть на вас свої руки і будуть переслідувати, видаючи в синагоги та в’язниці; поведуть вас до царів і володарів через Моє Ім’я; станеться ж вам це на свідчення. Отже, покладіть у серцях ваших не турбуватися наперед, що відповідати, бо Я вам дам слова та мудрість, яким не зможуть протистояти чи відповісти всі противники ваші. Видаватимуть вас і батьки, і брати, і родичі, і друзі, і вб’ють декого з вас, і будуть ненавидіти вас усі через Моє Ім’я. Але й волосина з вашої голови не пропаде. У вашій терпеливості здобудете ваші душі”.
Cлово Господнє
Роздуми до Слова Божого на середу ХХХІV звичайного тижня
Греко-католицький календар:
апп. Ераста, Олімпа, Родіона і тих, що з ними
Ап. 1 Сол. 269 зач.; 4, 1-12.
1. А втім, брати, ми просимо вас і благаємо в Господі Ісусі, щоб, як то ви від нас навчилися як слід жити на вподобу Богові, – як ви і живете, – щоб так досягали дедалі більшого поступу. 2. Ви бо знаєте, які накази ми дали вам від Господа Ісуса. 3. Це ж саме воля Божа: святість ваша – щоб ви стримувались від розпусти, 4. щоб кожний з вас умів тримати своє тіло у святості й пошані, 5. не в пристрасті жагучій, як погани, які не знають Бога; 6. не надуживаючи і не кривдячи в цій справі свого брата, бо Господь за те все відплачує, як ми про це вам уже казали та засвідчили. 7. Бо Бог нас покликав не до нечистоти, а до святости. 8. Тому, отже, хто на це не зважає, той не чоловіка зневажає, а Бога, що нам дає свого Святого Духа. 9. А щодо братньої любови, то ви не потребуєте, щоб до вас писати: самі бо ви навчені від Бога любити один одного, 10. і це чините супроти всіх братів по всій Македонії. Та ми благаємо вас, брати, досягати в цьому дедалі більшого поступу. 11. Пильно старайтеся жити спокійно, клопотатися кожен своїми справами та працювати власними руками, – так, як ми були наказали, 12. – і щоб поводилися чесно супроти тих, що зовні, – і ні в чому не зазнавали нестачі.
Єв. Лк. 61 зач.; 11, 42-46.
42. Та горе вам, фарисеї, бо ви даєте десятину з м’яти, рути та всякої городини, але занедбуєте правосуддя і любов Божу! І це треба було робити, і того не лишати. 43. Горе вам, фарисеї, що любите перші місця в синагогах та привітання на майданах. 44. Горе вам, бо ви, як оті гроби непомітні, по яких люди зверху ходять і не знають того.” 45. Озвавсь тоді один із учителів закону: “Учителю! – кажучи це, ти й нас ображаєш.” 46. Він же відповів: “Горе й вам, учителям закону, бо ви накладаєте на людей тягарі, які важко носити, самі ж до тих тягарів і пальцем не доторкнетеся.