У суботу, 18 лютого, у Ватиканській базиліці святого Петра під головуванням Папи Бенедикта ХVІ відбулась Прилюдна Консисторія, тобто урочисте введення у сан нових кардиналів з різних країн світу, під час якої Святіший Отець надав кардинальську гідність 22 ієрархам, імена яких він оголосив 6 січня.
Свою промову до зібраних Папа розпочав словами Святого Письма, які прозвучали на початку богослужіння: «Ти – Петро (скеля), і Я на цій скелі збудую Мою Церкву». Цими словами Ісус вчинив із апостола Петра основу Своєї Церкви. За словами Папи, віра є якісним чинником цього фундаменту, адже Симон стає Петром після виявлення своєї віри в Ісуса Христа як Месію та Божого Сина. Звіщаючи Ісуса, Церква є зв’язаною з Петром і Петро є поставлений скалою Церкви, проте, Тим, Хто будує Церкву є сам Христос.
На думку Папи, ці слова Ісуса дуже добре підкреслюють церковний характер консисторії, адже ж нові кардинали, через прийняття титулу однієї з церков Риму чи субурбікарних дієцезій (тобто, дієцезій біля Риму), стають найближчими співробітниками Наступника святого Петра у керуванні Вселенською Церквою; сьогодні впровадженням у кардинальський сан вони ще міцніше єднаються з Римським єпископом та вірними усього світу. У своєму особливому завданні підтримувати Наступника Петра у його служінні, нові кардинали будуть покликані допомагати Папі в оцінюванні, вирішенні різних проблем та в окресленні критеріїв пов’язаних з душпастирською місією усієї Церкви. Виконуючи це служіння, вони черпатимуть приклад і допомогу із свідоцтва віри, яке своїм життям і смертю дав святий Петро, який з любові до Спасителя дав усього себе, аж до найбільшої жертви.
Святіший Отець підкреслив, що в цьому значенні потрібно також розуміти накладення кардинальської червоної беретки. Новим кардиналам довірено служіння любові: повної та безумовної любові до Бога, до Його Церкви, до ближніх, аж до пролиття крові, якщо це буде необхідним. Від них очікується служіння Церкві з любов’ю та міццю, з ясністю та мудрістю вчителів, з енергією та мужністю пастирів, з вірністю та сміливістю мучеників, тобто, щоб вони були видатними слугами Церкви, що має у Петрі видиму основу єдності.
Далі Бенедикт ХVІ прокоментував прочитаний під час богослужіння біблійний уривок з Євангелії від святого Марка, а саме, про те, як Ісус представляє себе як слугу, подаючи цим приклад до наслідування своїм послідовникам. «Служба Богові і братам, дар із себе самого – це є логіка, яку правдива віра витискає та розвиває у нашому щоденному житті і яка, натомість, не є світовим стилем влади та слави», – промовив Святіший Отець, коментуючи розмову Якова та Йоана з Ісусом, під час якої вони просили сісти у Небесній славі по Його правиці та лівиці і пити з Ним із тієї самої чаші, з якої Він питиме. Як підкреслив Папа, своїм проханням Яків та Йоан виявили, що вони не зрозуміли життєвої логіки Ісуса, логіки, яка окреслює Христового учня у його дусі та у його вчинках. І цією помилковою логікою були також заражені інші десять апостолів, адже почали сердитись на двох синів Заведея за їхній вчинок. Ця подія дала Ісусові можливість вказати апостолом дорогу, яка провадить до справжньої слави, до Божої Слави: «Ви знаєте, що ті, яких вважають князями народів, верховодять ними, а їхні вельможі утискають їх. Не так воно хай буде між вами, але хто з-між вас хоче стати великим, хай буде вам слугою, і хто з-між вас хоче бути першим, хай буде рабом усіх» (Мк. 10, 42-44).
Домінування та служіння, егоїзм та альтруїзм, володіння і дар, вигода та безкорисливість – це є логіки, які всюди та у всіх часах до глибини суперечать одна одній. Ісус вказав Своїм апостолам і також нам цей шлях, він особисто його пройшов: «Бо й Син Чоловічий прийшов не на те, щоб йому служити, лише щоб служити й віддати своє життя як викуп за багатьох» (Мк. 10, 45). Ці слова, підкреслив Бенедикт ХVІ, проливають світло на Прилюдну Консисторію, додаючи сили та підбадьорення для нових кардиналів у їхньому служінні Вселенській Церкві.
Закінчуючи своє слово, Папа звернувся окремо до нових кардиналів: «Дорогі брати, які за мить будете приєднані до кардинальської Колегії! Цілковитий дар із себе, який Христос склав на хресті, нехай буде для вас правилом поведінки, стимулом та силою для такої віри, яка діє у любові. Ваша місія у Церкві та у світі нехай завжди буде виключно «в Христі», нехай відповідає Його логіці, а не логіці світу, нехай буде освітлена вірою та оживлена любов’ю, що приходять до нас від славного хреста Господнього. На персні, який незабаром вам вручу, зображені святі Петро і Павло, а в центрі – зірка, що символізує Пресвяту Богородицю. Носячи цей перстень, ви покликані щоденно пригадувати свідчення, яке дали ці два апостоли Христові, аж до мученицької смерті тут у Римі, таким чином, своєю кров’ю роблячи Церкву плідною. Натомість, пригадка про Пречисту Діву Марію, нехай завжди буде для вас закликом до наслідування Тієї, Яка була сильною у вірі та покірною Господньою слугинею».
За матеріалами: Радіо Ватикан