Роздуми до Слова Божого на урочистість Пресвятих Тіла і Крові Христа, рік А
Хто тіло моє їсть і кров мою п’є, той живе життям вічним, і я воскрешу його останнього дня (Йн 6,56)
Господь Ісус об’являє своїм учням істину про Євхаристію. Євхаристія – це правдиве Тіло і Кров Ісуса Христа, що приховані в знаках хліба і вина. Слова тіло і кров, означають для сучасника Ісуса Христа людину вповні, все її життя, всю людину з тілом і душею. Господь Ісус Христос дарує нам в Євхаристії повністю Самого Себе.
Євхаристія залишається таємницею віри. Зрозуміти людським розумом як на слова священика хліб і вино, принесені на вівтар під час Служби Божої стають Тілом і Кров’ю Ісуса Христа, неможливо. Але знаки Євхаристії є дужі вимовні. Євхаристія означає любов Бога до людини: Христос дарує нам себе в св. Причасті. Хліб – продукт найбільш доступний для людини, а брак хліба є синонімом голоду. Хліб потрібний до життя, до нормальної діяльності. Ісус Христос називає себе хлібом, тобто Тим, Хто є джерелом життя, але не лише фізичного, а перед усім вічного життя. Вино ототожнюється з кров’ю, а кров для євреїв ототожнювалась з людським життям, з душею. Вино також символ радості. А без Бога не може людина отримати справжньої радості та не може осягнути вічної радості.
Найважливіше в цій таємниці є те, що в таїнстві Євхаристії Христос приходить до нас особисто. Св. Причастя, комунія, – синоніми Євхаристії, – означають нашу єдність, сопричастя з Богом і з Церквою, тобто з усіма іншими віруючими. Оскільки в св. Причасті Господь одночасно приходить до нас і як людина і як Бог, то ми не тільки єднаємося з Богом, але й долучаємося до Божого життя (ось чому ще Євхаристію називають Хлібом Ангелів) і вона започатковує в нас нове, вічне життя.
Проте Євхаристія залишається таємницею віри, про що кожного разу нагадує священик під час звершення служби Божої: «Це велика тайна віри». Як і перед кожною таємницею Божою людський розум повинен дати першість покірній адорації цієї таємниці у вірі.