Сцена вигнання перекупників із Храму, яку ми чули в недільному Євангелії, стала відправною точкою роздумів Папи для роздумів під час молитви «Ангел Господній».
Як зазначив Франциск, цей пророчий жест Ісуса справив величезне враження на присутніх, що, своєю чергою, викликало бурхливий діалог зі словами: «Зруйнуйте цей храм, і Я за три дні поставлю його заново». Ці незрозумілі спочатку слова Ісуса стали ясними для них тільки по Його воскресінні.
«Цей жест Ісуса і його пророче значення стає всім уповні зрозумілим у світлі Його Пасхи, — сказав Папа. — Ми тут маємо справу, за Йоаном Євангелістом, із першим прореченням смерті й воскресіння Христа: Його тіло, знищене на хресті насильством гріха, стане у Воскресінні вселенським місцем зустрічі Бога з людьми. І воскреслий Христос саме і є цим місцем зустрічі для всіх. Тому Його людська природа — це істинний храм, де об’являється Бог, говорить і дозволяє з Ним зустрітися. А істинні поклонники Бога — не хранителі матеріального храму, а ті, хто поклоняється Богові “в дусі та істині”».
Як зазначив Франциск, подія із цього Євангелія також і для нас становить вказівку на поточний літургійний період. Він бо є приготуванням до святкування Пасхи, коли ми відновимо хрестильні обітниці.
«Ідімо світом як Ісус і робімо з усього нашого життя знак Його любові до наших братів, зокрема найслабших і найбідніших, — заохотив Святіший Отець. — Таким чином ми будуємо Богові храм нашого життя, роблячи Його “відчутним” для численних людей, яких зустрічаємо на своєму шляху. Якщо ми є свідками цього Живого Христа, тоді багато людей зустрінуть Ісуса в нас, у нашому свідченні. Однак запитаймо себе, і нехай кожен поставить собі це запитання: чи Господь насправді почувається у моєму житті як “у себе”? Чи дозволяю я Йому звершити “очищення” мого серця і повиганяти божків, оці певні моменти похоті, ревнощів, світськості, заздрощів, ненависті, ба й те звичне пліткування чи обмову інших? Чи дозволяю я Йому очистити мене з такої поведінки, що суперечить Богові, ближньому і нам самим, як ми це чули у Першому читанні? Кожен може відповісти собі, в тиші власного серця: “Так, я дозволяю Ісусові навести трохи ладу в моєму серці”. А може: “Ой, боюся, що Він мене пошмагає”? Але ж Ісус ніколи не б’є. Ісус очищує обережно, з милосердям і любов’ю. Милосердя — це Його спосіб очищання. Дозвольмо, щоб Господь увійшов до нас зі своїм милосердям — не з бичем, а з милосердям, — аби навести лад у наших серцях».
На завершення Святіший Отець зазначив, що особливим місцем цієї зустрічі з Господом розп’ятим і воскреслим є Євхаристія.
За матеріалами: Radio Watykańskie