Якщо мусульмани проти тероризму, то чому вони не виходять на вулиці європейських міст (де їх зовсім не мало), чому не протестують публічно в такий спосіб, чому не висловлюють свого несхвалення відкрито?
У контексті паризьких замахів про це запитує о. Самір Халіль Самір SJ, єгипетський єзуїт-ісламолог, який виконує функції ректора Папського інституту східних студій.
Отець Самір нагадує, що мусульмани спроможні до таких протестів. Вони показали це в Єгипті, коли не погоджувалися з радикальними поглядами президента Мурсі. Тепер вони мають незамінну роль у боротьбі з так званою «Ісламською державою». Тому що її потрібно знищити не тільки воєнною силою, а й ідеологічно. Треба показати, що це не єдина можлива інтерпретація ісламу. Хоча й неможливо сказати, ніби те, що роблять терористи, не має з ісламом нічого спільного, — підкреслює о. Самір.
«Частина мусульман, спираючись однаковою мірою як на Коран, так і на первісну традицію ісламу, тобто з часів самого Магомета, стверджує, що іслам сьогодні слабкий, бо не дотримується вірності початковим взірцям із часів пророка, тобто не поширює у світі віру всіма можливими засобами. Ну бо таким був початковий іслам. Він не подібний, наприклад, до юдаїзму, в якому юдеї задовольняються тим, що вони вибраний народ, і остерігаються прозелітизму. Іслам у самому своєму задумі будується на завоюванні», — підкреслює о. Самір.
Він зазначив, що треба чекати наступних атак на західні держави, бо Захід і християни — це головний історичний ворог ісламістів. На його думку, серйозну перешкоду в боротьбі з «Ісламською державою» становить лицемірна позиція заможних арабських країн, таких як Саудівська Аравія. Офіційно вона проголошує ворожість щодо терористів, але, з другого боку, загальновідомо, що вона сама є одним із джерел фінансування так званої «Ісламської держави».
За матеріалами: Radio Watykańskie