Біблійні роздуми

Неділя Прощення

13 Березня 2016, 10:02 4163
Crucifixion

Роздуми на сиропусну неділю

І). Коли ви прощатимете людям їхні провини, то й Отець ваш небесний простить вам. 15. А коли ви не будете прощати людям, то й Отець ваш небесний не простить вам провин ваших.

      II). 16. Коли ж ви постите, не будьте сумні, як лицеміри: бо вони виснажують своє обличчя, щоб було видно людям, мовляв, вони постять. Істинно кажу вам: Вони вже мають свою нагороду. 17. Ти ж, коли постиш, намасти свою голову й умий своє обличчя, 18. щоб не показати людям, що ти постиш, але Отцеві твоєму, що перебуває в тайні; і Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі.

          III). 19. Не збирайте собі скарбів на землі, де міль і хробацтво нівечить, і де підкопують злодії і викрадають. 20. Збирайте собі скарби на небі, де ні міль, ані хробацтво не нівечить і де злодії не пробивають стін і не викрадають. 21. Бо де твій скарб, там буде і твоє серце.

Уривок, який читаємо на Літургії в неділю Прощення, є частиною Нагірної проповіді Ісуса Христа (Мт 5‑7), яку часто називають Конституцією Небесного Царства (це т. зв. ширший контекст уривку). В трьох розділах містяться вимоги, які кожна людина повинна застосувати в житті для того, щоб могти бути дитиною та спадкоємцем Божого Царства. Кожне фраза в Мт 5‑7 звучить надто радикально, й часто неприйнятна з людського погляду та сьогочасної практичної перспективи. Проте в Нагірній проповіді Христос спонукає нас до того, щоб подивитися на Бога, духовне життя, інших людей, увесь світ та самого себе з іншої перспективи та через цілковито інакшу призму: з Божої перспективи та Божими очима.

Вужчим контекстом та своєрідним смисловим обрамленням для цього євангельського уривку є повчання Ісуса про молитву, яке з одного боку закінчується усім відомою молитвою «Отче наш» (Мт 6, 5‑13), а з іншого закликом, щоб наш погляд був завжди спрямований на Бога (Мт 6, 22-23: Світло тіла — око. Як, отже, твоє око здорове, все тіло твоє буде світле. 23. А коли твоє око лихе, все тіло твоє буде в темряві. Коли ж те світло, що в тобі, темрява, то темрява – якою ж великою буде!).

Як уже можна було побачити з поділу тексту Євангелія, який я представив вище, уривок Мт 6, 14-21 містить щонайменше три головні думки.

Потреба прощення. Бог хоче подарувати нам нове життя, але всяка досада, гнів і неприязнь закривають вхід до нашого серця для Божої благодаті. Для того, щоб Царство Боже настало у моєму серці, потрібне покаяння: зміна мислення про Бога, ближніх та самого себе (грецькою мовою покаяння — метанойя, що дослівно означає «повна зміна, навернення, зміна способу думання, зміна напрямку, зміна життя, покаяння»; у Старому Завіті на означення покаяння вживається єврейське слово тшуб, яке дослівно можна перекласти як «поворот, радикальна зміна»). Коли ми звільняємо серце від усякого непотребу й бачимо в іншій людині образ і подобу Божу — самого Христа, — тоді отримуємо прощення від Бога, яке є благодаттю, що заповнює наше звільнене від гріха серце…

Потреба аскези. Щоб прощати, каятися, міняти своє життя на 180 градусів, потрібна Божа благодать. Щоб її прийняти, необхідна бодай мінімальна аскеза, яка допомагає нам звільнити місце у серці для Господа. Аскеза не може бути поверхова, зовнішня чи просто показова. Всяка істинна аскеза, а насамперед піст, має виходити з серця і змінювати серце, що на практиці означає дозвіл Богові перебувати в нашому серці та керувати нашим життям.

Потреба справжніх пріоритетів. Для того щоб Бог міг ефективно керувати нашим життям, ми повинні чітко визначитися з пріоритетами. Не можемо витрачати зусилля на марні та дріб’язкові справи та постійно залежати від банальних і швидкоплинних речей. Дуже важливо вкладати наше життя в те, що має вічну вартість…

Усе Святе Письмо є свідченням того, як Бог постійно прощає мені й тобі. Уся Історія спасіння показує, на яку аскезу, кенозис, смирення та приниження Бог здатний задля мене та тебе. Усе Святе Письмо свідчить, що ти і я є для Бога найбільшим пріоритетом та що мені й тобі Він приготував надзвичайний скарб — життя майбутнього віку (вічне життя).

У контексті вищесказаного, важливо поставити собі прості, але дуже важливі запитання.

Наскільки я усвідомлюю, що Бог у Христі простив мене та що я також потребую прощати інших? Що заважає мені прощати й любити інших людей і що я повинен/ повинна робити для усунення цих перешкод у часі Великого Посту ? Які мої пріоритети та наскільки вони співвідносяться зі словами Ісуса в кінці Євангелія цієї неділі?  

За матеріалами: Слово Боже  

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com z-lib books