Кампанію «Przekażmy sobie znak pokoju» («Передаймо один одному знак миру»), яка має на меті просування ідеології ЛГБТ у середовищі католиків Польщі, фінансує американський мультимільярдер Джордж Сорос.
Попри засудження польським єпископатом цієї кампанії, їй надають підтримку католицькі польські видання «Tygonik Powszechny» «Znak» «Więź». Частина католицьких інтелектуалів, пов’язаних із цими виданнями, надали свою підтримку акції, а її головним спонсором виступили осередки Open Society Foundations.
«Передаймо один одному знак миру». Ця акція скерована до віруючих і — як стверджують організатори — «має за мету нагадати, що з християнських цінностей випливає необхідність шанобливого ставлення, відкритості й доброзичливого діалогу щодо всіх людей, серед них і гомосексуалів, бісексуалів і трансгендерів».
Оскільки будь-яка діяльність із метою сприяння соціальній згоді заслуговує на визнання, то — в контексті цієї ініціативи — треба нагадати про фундаментальні справи, які Церква проголошує незмінно, зазначили єпископи Польщі у своєму обіжнику.
«Сам літургійний знак миру, про який говорять організатори кампанії, виражає готовність до примирення з іншою людиною та прийняття її у святій спільноті грішників. Адже ми всі є грішниками, що виражаємо в Акті покаяння на початку кожної Літургії. Простягнута до іншого рука означає прийняття людини, але ніколи — згоди на її гріх, незалежно від того, якої він природи. Варто також зазначити, що члени спільноти, зібраної на Літургії, мають постійний обов’язок навернення, тобто пристосування до вимог Євангелія і відвертання від своїх гріховних уподобань. Існує побоювання, що акція “Передаймо один одному знак миру”, вириваючи жест поданої руки із літургійного контексту, надає йому значення, яке є несумісним із вченням Христа і Церкви», — наголошують польські єпископи.
«Середовища ЛГБТ часто звинувачують Церкву в тому, що, проповідуючи їм Євангеліє, Церква позбавляє гідності гомосексуалів, бісексуалів або трансгендерів. Тому треба рішуче сказати, що Церква — це єдина установа, яка впродовж двох тисяч років невпинно проголошує гідність кожної людини без винятку. Це постійне вчення не змінюється навіть щодо цих згаданих людей. Церква ніколи не ділить людей за сексуальною орієнтацією, але пояснює всім, що, як створені “за образом і подобою Божою”, вони є улюбленими дітьми Божими — сестрами і братами у Христі, і, таким чином, мають однакову гідність. Саме тому — разом зі Святішим Отцем Папою Франциском — “хочемо насамперед підтвердити, що кожну людину, незалежно від її сексуальних нахилів, треба шанувати в її гідності і прийняти з повагою, з турботою, щоб уникати «будь-яких ознак несправедливої дискримінації», особливо всіх форм агресії і насильства. Що стосується сімей, їм треба надати сповнене пошани товариство, щоб особи з гомосексуальними нахилами мали необхідну допомогу в розумінні й повній реалізації волі Божої в їхньому житті” (Франциск, Amoris laetitia, 250)».
При цьому автори відкритого звернення наголошують: «Повага до гідності кожної людини, однак, несумісна з повагою до самих гомосексуальних актів. Вони є об’єктивно аморальними і, як такі, ніколи не можуть бути прийнятими Церквою. Подібно і з висунутими деким постулатами рівності в законі гомосексуальних зв’язків із гетеросексуальними. Такі постулати — завжди, а особливо в період глибокої кризи сім’ї — шкідливі для суспільств і окремих осіб. Зло є злом не тому, що хтось це заборонив, а тому, що — як несумісне з Божим планом — воно шкодить людині. Отже, Церква, як добра мати, повинна чітко називати їх на ім’я. Толерантність до зла була б байдужістю щодо братів і сестер, які грішать. Вона не мала б нічого спільного з милосердям ані з християнською любов’ю».
Підсумовуючи, голова Конференції єпископату Польщі архиєпископ Станіслав Гондецкі, архиєпископ Марек Єндрашевскі (заступник) єпископ Артур Мізіньскі (секретар) висловлюють переконання, що католики не повинні брати участі в кампанії «Передаймо один одному знак миру», тому що «вона розмиває однозначні вимоги Євангелія».
За матеріалами: Католицький оглядач, episkopat.pl