Під час катехитичного симпозіуму в Городку, що відбувся 20‑21 вересня 2016 р., єпископ-ординарій Кам’янець-Подільської дієцезії Леон Дубравський висловив свої застереження щодо численних поїздок вірних на молитву до о. Яна Білецького.
Часопис CREDO звернувся до владики з проханням пояснити свою позицію та вказати, які чинники насправді важливі для нашого духовного здоров’я, адже, як зазначив отець-єпископ, у більшості випадків допомагає «добра сповідь і… ремінь».
— До о. Яна потрібно їхати не всім; до нього має їхати та особа, яку отець-настоятель після відповідного розпізнання та розмови до отця Яна відправляє. Слід дізнатися, чи людина живе у шлюбі, чи вона може сповідатися і чи практикує регулярну сповідь. Після такого дослідження священик може, наприклад, подзвонити до о. Яна Білецького, скеровуючи свого прихожанина на молитву до нього, й попередити, що така людина приїде. Це збереже час і сили священика.
Якщо ж настоятель чи інший священик після розмови з особою бачить, що вона не потребує допомоги о. Яна, то не потрібно цю людину відправляти до нього, аби вона витрачала кошти й час на те, що не принесе їй користі. Я особисто кільком людям сказав: «Тобі не потрібно їхати до отця Білецького! У тебе зовсім інша недуга, він тобі не допоможе!» Отець Ян відмовляє екзорцизм, він — екзорцист, визначений єпископом. До нього мають їхати ті люди, які потребують вигнання злого, а не ті, які потребують лікаря і молитви священика. Необхідно, отже, ретельно дослідити й вивчити кожну ситуацію, аби визначити, чи справді потрібно відправляти таку людину до екзорциста. Адже зараз бачимо, що кожен їде до отця Яна: якась незначна ситуація — одразу їдуть «до Білецького». Навіщо? Багатьом особам це просто непотрібно, отець Ян їм не допоможе. Він також людина, йому фізично важко усіх прийняти; така молитва вимагає великих зусиль, таке служіння багато коштує. Слід це також мати на увазі, слід потурбуватися про нього.
На мою думку, таким чином люди, окрім іншого, хочуть перекласти відповідальність за своє життя, за свої рішення на когось — на о. Яна, наприклад: він помолиться, або єпископ помолиться, і все буде добре. Це не «золота рибка»! А я запитую: що робите ви, чи молитися ви? Я бачу силу молитви: люди змінюються на очах. Особисто знаю чоловіка, який мав великі труднощі, жив у великому неспокої, думав навіть про самогубство. Він приходив на молитву до мене, я також просив його молитися вдома 40 разів молитву «Отче наш…» разом із дружиною. За тиждень він прийшов до мене й каже: «Отче, мене “відпустило”…»
Нещодавно до мене приходили дівчина і хлопець: де уже вони тільки не були, до кого не зверталися по допомогу… Я порозмовляв з ними і сказав: «Вам потрібна добра сповідь і добрий “ремінь”». Я порадив їм іти до священика посповідатися, а по ремінь можна й до мене звернутися, я з цим допоможу! У цьому конкретному випадку людина за 30 років свого життя стільки кривди зробила, що, звичайно, ці гріхи мучать і не дають спати; скажу більше: вони не дають їй жити. Адже гріх — це хвороба, страшніша за фізичні недуги, страшніша від раку… Найкращий екзорцизм — це сповідь. Я завжди кажу людям: «Спочатку — сповідь, а далі побачимо, куди й до кого вам слід звернутися». Сповідь, Святе Причастя, щира розмова дуже допомагають; людина віднаходить спокій і полегшення.
Більше того, хочу наголосити: у деяких випадках після відвідин отця Білецького людині може стати навіть гірше. Треба розуміти, що він відправляє екзорцизм. Під час цієї молитви люди, поневолені злим духом, кричать і поводяться агресивно. До цього також треба бути готовим, тому людям зі слабкою психікою це принесе не добро, а шкоду.
Як пастир цієї дієцезії, я повинен піклуватися і про вірних, і про конкретного священика, й хочу сказати: нехай до отця Яна їдуть ті, кому це насправді потрібно. Заохочую звертатися до священиків у парафіях, просити їх про молитву та допомогу. Нехай кожен займається своїм ділом!