Роздуми до Слова Божого на середу ІІ тижня Адвенту
«Прийдіть до Мене всі втомлені та обтяжені — і Я облегшу вас!»
Воістину, треба захоплюватися Божественною педагогікою, як поступово і різними способами людство було підготовлюване до пришестя Сина Божого. В час Адвенту ми читаємо почергові пророцтва, що заповідають Месію. Менше звертаємо уваги на той знаменний факт, що у пізніших книгах Старого Завіту з’являються тексти, в яких до нас промовляє персоніфікована Мудрість Божа. Ці тексти пізніше стануть безцінним знаряддям, яке допоможе Апостолам описати правду про божественність Господа Христа і про Його осібність стосовно Предвічного Отця.
У сьогоднішньому Євангелії сам Господь Ісус каже про себе і своє спасенне діяння, використовуючи мову, якою в Книзі Сираха промовляє персоніфікована Божа Мудрість. Господь Ісус каже: «Прийдіть до Мене всі втомлені та обтяжені, і Я облегшу вас». Книга Сираха була написана до народження Спасителя, але вже тоді натхненний автор відчував, що Божа Мудрість це Особа. Відзначмо очевидну спорідненість цих слів Господа Ісуса «прийдіть до Мене всі» із таким фрагментом із Книги Сираха: «Прийдіте ж до мене, ви, що мене бажаєте, і живітеся досита плодами моїми. Згадка про мене солодша від меду, і моя спадщина солодша, ніж медовий стільник. Хто мене споживає, той ще схоче споживати, хто з мене п’є, той ще захоче пити. Хто мене слухає, той не осоромиться, хто мною кермується, той не согрішить» (Сир 24, 19‑22).
Але ж ми тут буквально в кожному реченні розпізнаємо правду про Господа Ісуса! Він казав, крім того, щоби взяти на себе Його ярмо, і що воно легке. Саме у цій поетиці промовляє Мудрість Божа у Книзі Сираха: «Слухай но, сину, сприйми мою думку, не відкинь моєї поради (…) підстав плечі, щоб нести її [мудрість], — не гнівайсь на її кайдани. (…) Бо наостанок ти знайдеш у ній спочинок, і раюванням вона тобі стане, і пута її будуть тобі захистом могутнім, а нашийник її — шати препишні» (Сир 6, 23‑29).
Так, бо це «пута» мудрості Бога, ярмо Господа Ісуса, це узи любові. Й саме тому це ярмо є солодким, а тягар його — легкий: бо це ярмо і тягар любові.
о. Яцек Салій ОР
За виданням: Ewangeliarz. Jacek Salij OP. W drodze, 2002