Роздуми до Слова Божого на п’ятницю IV тижня Великого Посту
Було близько єврейське свято наметів, коли всі вулички Єрусалима та покрівлі будинків були заставлені наметами. У них мали жити ізраїльтяни цілий тиждень на згадку про сорокарічне мандрування пустелею. В таких обставинах легко було приховатися від людських поглядів чи розчинитися у натовпі тисяч людей.
Коли юдеї шукали, як убити Ісуса, Він пішов на свято не явно, а наче таємно. Ісус поводився так зовсім не зі страху перед схопленням, адже ще не настала Його година. Ця година була цілковито у руках Його Отця, попри будь-які намагання юдеїв схопити, накласти на Нього руки і вбити Його.
Ісус таки пішов на свято в Єрусалим таємно, тобто зовсім не так, як того хотіли люди. Брати Ісуса у Галілеї (Його рідня) намовляли Його нарешті ОБ’ЯВИТИ СЕБЕ світу у своїх могутніх ділах. Численні паломництва з кожного куточка Святої Землі мали стати для цього чудовою нагодою. Ісус мав би переконати усіх, що Він Христос, Месія, тобто у перекладі Помазаник.
Ісус не заперечує цього титулу, однак говорить про себе радше як про ПОСЛАННОГО, а про свого Отця — як про Того, хто Його послав. Це так важливо, що повторюється аж 48 разів крізь усе Євангеліє. Тобто Ісус не прийшов об’являти себе самого, а усіма своїми діями та словами вказував на свого Отця: Я не від себе прийшов, але правдивим є Той, хто послав Мене, котрого ви не знаєте. Я ж Його знаю, бо Я від Нього, і Він Мене послав!
Цілий сьомий розділ — це жвава суперечка на тему особи Ісуса. Під час Свята наметів у Єрусалимі триває у повному розпалі дискусія про те, хто ж Він та звідки Він? У середині свят, посеред тижня, Ісус відкрито з’являється у Храмі й вигукує: І Мене знаєте, і звідки Я — ви знаєте! Однак не про це йдеться Ісусові. Не про Нього люди повинні говорити, а про Того, від Кого Він прийшов. Сперечання про невідоме походження Месії дає Ісусові нагоду ще раз засвідчити про своє походження від Отця.
Після Воскресіння Господь скаже своїм учням: Так як послав Мене Отець, і Я посилаю вас. Що це означає на практиці — показано в інших словах: Так нехай світить перед людьми ваше світло, щоб вони, бачивши ваші добрі вчинки, прославляли вашого Отця, що на небі (Мт 5, 16).