Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія».
Сьогоднішнє Євангеліє показує нам Ісуса в Єрусалимському храмі. Він сперечається з торговцями жертовними тваринами та міняйлами грошей, що думають лише про свій бізнес, коли ті сидять біля своїх прилавків. Ця торгівля, дозволена релігійною владою, викликає бурхливу реакцію Ісуса. Її сприймають у дусі сказаного пророками: Крамарів більш не буде в домі Господа сил — у той день (Зах 14, 21). Вчинок Ісуса нагадує також тексти пророків, в яких Бог каже, що Йому не подобається лише зовнішній культ, що складається з жертв і заснований на особистій вигоді (див. Ам 5, 21-24; Іс 11, 11-17; Єр 7, 21‑26).
Натомість Ісус уперше називає Бога Отцем моїм і говорить про храм як про дім свого Отця. Отець прагне духового і внутрішнього культу, щоби жити любов’ю; Він хоче, щоби Йому поклонялися в дусі і правді (Йн 4, 23).
На запитання про знак Ісус відповідає, обіцяючи найбільший з усіх знаків — своє Воскресіння. Зруйнуйте храм цей, а Я його за три дні поставлю. Євангеліст Йоан уточнює: Та Він говорив про храм свого тіла. Воскреслий Ісус є новим Храмом, єдиним місцем присутності Бога поміж людей, Храмом, із якого витече джерело води живої (пор. Йн 7, 37-39; 19, 34).
Учні не зрозуміли глибокого значення цього епізоду. Але після воскресіння Ісуса вони були просвітлені Святим Духом про те все, що Ісус сказав їм, і увірували Писанню та слову, яке Ісус був вирік.
Йоан не залишає нас біля руїн старого храму, а показує на нову святиню Бога. Завжди актуальним і стійким Храмом є тіло Христа, воскреслого з мертвих. Бог являється в реальному, людському тілі, що наповнене божественною славою. Бог з нами — це назавжди воскреслий Ісус. Просімо сьогодні благодаті впізнавати воскреслого Ісуса в нашому повсякденному житті і вшановувати Його нашою поведінкою.
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com
Ілюстрація: Недовіра апостола Томи. Джованні Франческо Ґверчіно (1591-1666).