Вчені, які досліджують Туринську плащаницю, дедалі більше наближаються до ствердження істинності цього чудового полотна. Знайдено підтвердження ще одного факту. Реліквія насправді відноситься до часів Ісуса.
Уже наприкінці 1970‑х з’явилася гіпотеза, що очі людини, яку видно на плащаниці, прикривають монети. Цей стародавній звичай поховання може надати доказ часу походження полотна. Вчені дійшли згоди у тому, що округла тінь, яку видно навколо очей, має неморфологічні характеристики — не могла з’явитись як відбиток природних тканин. Визнано, що розмір і контур відповідає монетам, які використовувалися в Палестині за часів римської окупації, так званих лептонів.
Скептики, проте, закидають, що вчені, які хочуть знайти підтвердження тези, насправді шукають підтвердження своєї віри. Тому назвали результати їхніх досліджень ненадійними.
Що ж, отже, було знайдено на плащаниці? Відповідь принесли новітні технології. Відомий нумізмат Агостіно Сферацца в інтерв’ю для порталу RFC Liege визнав: усе вказує на те, що монети насправді покривали очі цього померлого, а видимі елементи на відбитку вказують на 29 рік — близький до часу Страстей Ісуса за правління Пилата.
Незалежні одні від одних наукові дослідження дійшли тих самих висновків. Під час рентгенографічної макрофотографії виявлено не лише слід монет, а й фрагменти відбитків, що вказують на конкретний час. На них відчитується напис «UKAI», який, швидше за все, стосується слова «TIBERIOUKAIROS» — тобто з грецької «імператора Тиберія». Це переконливий доказ того, що монети були відчеканені в часи правління Цезаря, намісником якого в Юдеї був Понтій Пилат.
Також на них видно два зображення: так зв. Літуус — ритуальний посох авгурів, який був ознакою їхньої влади в Римській імперії, та кубки для жертвоприношень. Ці прості ознаки дуже чітко вказують, що Туринська плащаниця цілком може походити з початку нашої ери й точно була створена на теренах окупованої Римом Палестини.
Експерти додають, що звичай класти монети на очі померлих у Середньовіччі вже не існував і не був відомий, а народився в єврейській культурі у давнину. Отже, з усією певністю, люди, які вважають, що Туринська плащаниця була створена середньовічним художником, глибоко помиляються.
Агостіно Сферацца визнає, що дослідження автентичності, проведені вченими і фахівцями з новітніх технологій Туринського університету, а також візуалізації, створені професором Нелло Балоссіно, достатні, аби підтвердити гіпотезу про час появи полотна. «Немає сумнівів, що ці монети були створені у 29 році, у третьому році правління Понтія Пилата», — сказав нумізмат.
За матеріалами: Католицький оглядач