Невідомі зловмисники вдерлися до храму св. Стефана у Бейт Джамалі, неподалік Єрусалима, і спрофанували це місце Божого культу.
Вандали розбили скульптуру Матері Божої та побили вітражі, що представляють сцени з життя Господа Ісуса.
Єпископ-помічник Латинського патріархату Єрусалима Джасінто-Булос Маркуццо заявив, що «це був не тільки акт вандалізму, але також учинок проти сакрального характеру святих місць та віри людей».
Єпископ також додав, що «Свята Земля — це місце глибокої віри та великого культурного багатства». «Ми повинні жити одні з одними у різнорідності вірувань. Обов’язково мусимо приймати інших, приймати одні одних навзаєм у нашій різнорідності», — сказав патріарший вікарій для Єрусалима й Палестини.
Згідно з місцевою традицією, тут був похований святий Стефан, перший християнський мученик. Однак 1873 року його останки були ексгумовані та перенесені на гору Сіон у Єрусалимі. Християнська традиція також стверджує, що саме тут похований славнозвісний раббі Гамалиїл, очільник Синедріону.
В V столітті тут збудували храм на честь св. Стефана, але 614 року араби його знищили.
1881 року на цьому узгір’ї (370 м над рівнем моря) було засновано сільськогосподарську школу, яку провадили сестри-салезіанки. При школі постав монастир, а 1932 року відбудували й храм, знову освятивши його в ім’я св. Стефана.
Місцевий салезіанський монастир знаний поза межами Церкви зокрема завдяки тому, що 1919 року при монастирі постала станція метеорологічних спостережень, яка відтоді безперервно функціонує донині.
У будинку перед входом до жіночого монастиря постав невеликий чоловічий монастир (2008 року там мешкали п’ятеро салезіанців). Місцеві ченці займаються виноградарством та вирощують оливки, а в двох маленьких крамничках продають те, що виробляють: оливу зі своїх олив, самі оливки, мед, свічки та кераміку. Серед туристичних маршрутів Ізраїлем це місце досить популярне.
Напад на цей монастир — теж далеко не перший. Зокрема, в середині грудня 2015 року на примонастирському цвинтарі було понищено хрести (дерев’яні та бетонні теж), понівечено могили. Латинський патріархат суворо засуджує акти вандалізму та стверджує, що вирішальним моментом для поваги до культурних і релігійних відмінностей є освіта.
Оскільки поруч із Бейт Джамалом стоїть не менш відоме містечко Бейт Шемеш, на 95% населене юдеями-ультраортодоксами, навряд чи судовий розгляд справи буде швидким і плідним.
Монастир і храм у Бейт Джамалі
Інтер'єр храму та сліди вандалів
В усіх вітражах побито насамперед обличчя
Переклад CREDO за матеріалами: Gość Niedzielny, Латинський патріархат Єрусалима