Бенедикт XVI спростовує закид, ніби він висловлювався за провадження місійної діяльності серед юдеїв.
«Таке ствердження просто фальшиве», — написав папа-сеньйор в останньому виданні теологічного щомісячника «Herder Korrespondenz». У вересні на сторінках цього видання папі Бенедикту було висунуто закид у провадженні місійної діяльності серед юдеїв та в антиюдаїзмі. Звинувачення висунув німецький догматик професор Міхаель Бенке з Вупперталя.
Професор Бенке тоді коментував трактат Бенедикта XVI «De Judaeis», рік тому опублікований у двомісячнику «Communio», після чого довго не змовкали голоси, які критикували папу Бенедикта. Тепер голос забрав сам вислужений папа, рішучо відкидаючи висунуті проти нього докори. У тексті під назвою «Спростування. Не місія, а діалог» він пише, що закиди професора Бенке — це «гротескний нонсенс, і вони не мають нічого спільного з тим, що я казав. Тому я сприйняв його статтю як інсинуацію, найвищою мірою несправедливу».
Бенедикт XVI пише, що «юдаїзм і християнство означають два способи представлення Писань. Обітниці, дані Ізраїлю, для християн є надією Церкви. Хто цього тримається, щонайменше не ставить під сумнів основи юдейсько-християнського діалогу». Далі папа-сеньйор пише, що Христос доручив проголошувати Слово усім народам і культурам. Тому «місійне повеління є універсальним — з єдиним винятком: місіонерство в юдеїв просто тому не було передбачене й необхідне, бо тільки вони самі з-посеред усіх народів знали “Незнаного Бога”».
Отже, щодо Ізраїля говориться не про місію, а про діалог про те, чи Ісус із Назарета є «Син Божий, Лоґос», на якого — за Його обітницями, скерованими до Його народу, — чекає Ізраїль і, не знаючи того, чекає людство.
Автор підписався як «Бенедикт XVI — Йозеф Ратцінґер». Він зазначив, що зараз час розпочати такий діалог.
Фото: Henryk Przondziono / Gość