У французькій Церкві формується нова категорія вірян, що поступово набирає сили й може відіграти значущу роль у тамтешньому католицизмі.
Це навернені мусульмани. На них звертає увагу Жан-Франсуа Шемен, французький письменник та історик, який зібрав у книжку їхні свідчення. В інтерв’ю для тижневика Famille chrétienne» він підкреслює, що таких випадків набагато більше, ніж загалом гадають. Самі ж колишні мусульмани просто переконані, що навернень більшатиме і що нові католики заповнять спустілі храми.
Дивною рисою навернень, які описує Шемен, є їхній часто надприродний характер. «Багато хто навертається від впливом видінь, снів, чудес чи неймовірних зустрічей», — розповідає французький письменник. Він нагадує, що мусульмани не мають проблем із вірою в Бога. Його існування для них очевидне, що полегшує процес навернення. Іншою спільною рисою є любов до християнської Франції, «старшої доньки» Церкви. Натомість мало випадків, у яких до навернення дійшло під впливом євангелізації, розмов на тему віри у стилі «Ісус тебе любить». «Я ж чимсь таким не стикався», — зізнається Шемен. Натомість він каже, що самі навернені відчувають сильну потребу ділитися своєю вірою з мусульманами. Їхня перевага — добре знання арабської мови та Корану.
Тяжким для сприйняття елементом життя цієї нової категорії християн є репресії, які їх зустрічають у рідному середовищі у Франції. Деякі сім’ї погоджуються на нову віру, інші ж поривають із наверненими контакти. На цьому тлі доходить і до агресії, ба навіть до убивств. Жан-Франсуа Шемен пише про двох жінок, які, навернувшись у Франції, були вбиті власними чоловіками. Для французьких органів юстиції це були звичайні подружні сварки. Мотив переслідувань на релігійному ґрунті не розглядався.
Зі змішаними почуттями навернених мусульман приймають і в самій Церкві. Дехто побоюється, що їх можна сприйняти як плід прозелітизму. Зрештою, так на це дивляться офіційні представники ісламу у Франції. Ректор Великої мечеті в Парижі порівняв євангелізацію мусульман із тероризмом. Однак деякі католицькі середовища добре приймають конвертитів з ісламу. Їх можна зустріти як у традиціоналістів, так і в нових спільнотах: у «Новому шляху» (Chemin Neuf), спільноті «Еммануель», у «Comunione e Liberazione».