Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 22 червня
Послання починається зі складання подяки. Але дякувати Богу означає приносити Йому жертви хвали. Тому Павло додає: через Ісуса Христа, тобто через первосвященика (пор. Євр 1,9). Адже тому, хто бажає принести жертву Богу, треба знати, що жертву треба приносити руками священика. Але і слова Богові моєму сказані не просто так. Так можуть говорити лише святі, з ким Бога асоціюють. Наприклад, коли кажуть: Бог Авраама, Ісаака і Якова (пор. Вих 3,6.15-16; Мт 22,32; Мк 12,26; Діян 3,1; 7,32).
Не може називати Господа Бога своїм той, чий бог — шлунок, або жадібність, або слава і нагороди цього світу, або блиск дочасних речей. Тому що для кожного, хто поклоняється чомусь із перерахованого, це і є богом. Однак подивімося, за що ж апостол дякує своєму Богу. За те, каже він, що віра ваша славиться по всьому світі. Якщо зрозуміти вираз по всьому світі дослівно, це мабуть означає, що в багатьох місцях по світі, тобто в багатьох країнах, проповідується віра і релігія цих римлян (до яких пише апостол). Якщо ж, як не раз в інших місцях, тут під словом світ мається на увазі той світ, що складається з неба і землі, і всього, що на них знаходиться, тоді можна ці слова розуміти і в тому, значенні, що сили духовні, серед яких, як написано, буває радість над одним грішником, що кається (Лк 15,10), тим більше радіють з навернення римлян, коли їм про це звістують ангели, які висходять та сходять на Сина Чоловічого (Йн 1,51). Адже вони дивуються наверненню поган і тому, що по всій землі лунає слово апостолів Ісуса Христа. Врешті, вони радіють і з праці цих римлян, побаченої в цьому світі, як був сказав апостол: ми бо стали видовищем і світові, й ангелам, і людям (1Кор 4,9).
Ориген
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com