Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 26 червня
Як написано: Я настановив тебе батьком багатьох народів. Павло на прикладі закону підтвердив, що Авраам є батьком усіх віруючих. Тому обітниця непорушна, якщо вони відсувають закон заради віри. Адже обіцянка Царства Небесного стосується праведників, а не грішників. А ті ж, що ходять під законом, перебувають під гріхом. Бо всі згрішили і ніхто, перебуваючи під законом, не може отримати милосердя. Як і до галатів Павло каже: Ви, що шукаєте в законі оправдання, від Христа відлучилися, від благодаті ви відпали (Гал 5,4).
Перед тим, в Кого він увірував. Повчаючи, що Бог один для всіх, Павло каже поганам, що Авраам повірив самому Богу і виправдався перед Тим, у кого і погани вірять, що Він може виправдати. І щоби не було різниці у вірі між юдеєм та греком. Адже коли скасовується обрізання та необрізання, вони стають з’єднаними у Христі (див. Діян 15,7-9). Авраам також повірив, коли ще не був обрізаний, і виправдався. Оживляє мертвих і кличе те, чого немає. Кажучи це, він заохочує поган до віри Авраама. Той не був обрізаним і повірив у Бога, — а зараз його віра у Нього проголошується у Христі, — і Бог оживив і його, і його дружину. Коли вони були вже геть старі, вони ожили настільки, що Авраам ніяк не сумнівався, що народить сина від Сари, хоча й знав, що вона неплідна і що вже давно жіноча природа в ній згасла (пор. Бут 18,11). Цим Павло показав, що римлянам не треба турбуватися про обрізання і необрізання, лише про те, щоби відповідати через віру. Твердо вірити, що Той, хто оживляє померлих, є ніким іншим, як Тим, хто має владу самим лише своїм бажанням створити те, чого досі не існувало.
Амвросіаст
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com