Біблійні роздуми

Господь у пломені спустився на неї

22 Травня 2021, 18:58 2376 о.Василь Косік

Роздуми над Божим Словом на урочистість Зіслання Святого Духа, рік Б

 

 

Сходження Святого Духа розпочалося набагато раніше. Вже на самому початку Нового Завіту Бог Отець дарував нам свого Сина, який був зачатий від Святого Духа в лоні Пречистої Діви Марії. У момент Благовіщення Святий Дух зійшов на Неї і Сила Всевишнього Її отінила, тому й святе, що народиться, назветься Син Божий (Лк 1,35). Марія повністю віддала себе Богові так, як Він віддається нам. У Таємниці Втілення діяла ціла Трійця і Бог дарував нам свого Сина через Діву Марію.

Також у день П’ятдесятниці Він дарує Святого Духа не інакше, як через Ту, яка була отінена силою Всевишнього. Євангеліст Лука зазначає в Діяннях апостолів: Всі вони пильно й однодушно перебували на молитві разом із жінками і Марією, матір’ю Ісуса, та з Його братами (1,14). Присутність Марії виразно підкреслена. Марія, однак, не дає Святого Духа сама з себе, але бере участь у Його сходженні. Вона вже була у Святому Дусі, у Його тіні, як намет зустрічі, що був оточений хмарою (Вих 40, 34-35), тому через Марію Святий Дух сходить на інших: зненацька стався з неба шум, неначе подув буйного вітру, і сповнив увесь дім, де вони сиділи (Діян 2,2). Цей могутній подув вітру сходив згори на Горницю й наповнив увесь дім.

Важливо, що початково, це було СЛУХОВЕ відчуття, добре відоме апостолам: Вітер віє, куди забажає, і шум його ЧУЄШ, а не відаєш, звідки приходить і куди відходить. Так бо і з кожним, хто народжується від Духа (Йн. 3,8). Погляньмо, як Ісус делікатно вказує на Благовіщення і Марію, яка народила Божого Сина від Святого Духа. Це вертикальний вимір сходження Божого Духа.

До цього слухового відчуття приєдналося також ЗОРОВЕ: І З’ЯВИЛИСЯ їм язики поділені, немов би вогонь, та й на кожному з них по одному осів. Це явище Лука описав як одну масу вогню, що розділилася на язики. Це горизонтальний вимір сходження Святого Духа — від центру на кожного присутнього. Через Марію Божий Син прийшов у світ; також через особу Богородиці Дух Божий сходить на Церкву під час молитви. Марія тут представлена як та, що палає Святим Духом, наче неопалимий кущ на пустелі.

Образ густої хмари та вогню бачимо саме у п’ятдесятий день після виходу з Єгипту під горою Синай: Ось я прийду до тебе в густій хмарі, щоб народ чув, як розмовлятиму з тобою. Як розвиднялося, загриміли громи, спалахнули блискавки, й тяжка хмара нависла над горою. Вивів Мойсей людей до Бога з табору, і стали вони під горою. Гора ж Синай уся димувала від того, що Господь у пломені спустився на неї (Вих 19, 9.16-18). Марія була отінена Святим Духом, наче хмарою, і Господь у пломені спустився на Неї.

Як при Благовіщенні Марія через Святого Духа зачала Божого Сина, так тепер у день П’ятдесятниці Марія, як наша Матір, у тому ж Святому Дусі родить кожного, на кому спочив пломінь вогню. «Бачимо Марію, яка разом з апостолами закликає своїми молитвами Духа, котрий у момент Благовіщення обійняв Її своєю опікою» (Lumen gentium, 59).

«Якою була Її роль у Горниці? Чи вона також потребувала зішестя Святого Духа, так як потребували цього апостоли? Вилиття Святого Духа, в усій Його повноті, Марія пережила ще під час Благовіщення. Коли Предвічне Слово прийняло тіло з Її тіла, а кров — із Її крові, Полум’я Святого Духа зійшло в Її нутро. […] Вона пізнала свою особисту П’ятдесятницю, […] після воскресіння Господнього Марія пережила П’ятдесятницю еклезіальну. […] Отож у Горниці Марія була для апостолів гарантією присутності Бога з ними і Його любові до них. Поділившись з Апостолами досвідом своєї особистої П’ятдесятниці, Богородиця пробуджувала в них прагнення прикликати Святого Духа. […] Святий Дух зійде лише тоді, коли вони повністю приймуть у своє життя Слово Боже» (Ірина Сашко, Марія — Наставниця Богосяйна).

Таким є сенс П’ятдесятниці: роздумувати над Божим Словом, тривати на молитві разом із Марією, очікуючи обітниці Отця. Він приходить і все наповнює там, де присутня Пресвята Діва. Таку дорогу і такий спосіб обрав сам Господь. А далі настають перші жнива нового врожаю пшениці для Господа після проповіді св.Петра у день П’ятдесятниці: Ті ж, що прийняли його слово, охрестились, і того дня до них пристало яких три тисячі душ (Діян 2,41), нових синів і дочок Марії у Святому Дусі для Бога Отця.

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books