Конференція католицьких єпископів США підготувала проєкт документа про Євхаристію під назвою «Таємниця Євхаристії в житті Церкви», який раніше викликав гарячі дискусії як серед єпископів, так і серед мирян.
Як повідомляє видання Catholic News Agency, журналісти якого отримали до нього доступ, у тексті документа прямо не згадується про відмову у Причасті певним високопосадовцям.
Під час весняної Генеральної асамблеї Конференції серед єпископів точилася жвава суперечка щодо того, чи варто взагалі складати цей документ. Зрештою, після кількох годин безперервних дискусій, єпископи проголосували 168 голосами проти 55 за продовження роботи над ним. У той час провідні ЗМІ писали про те, що цей документ служитиме «доганою» президенту США Джо Байдену, який публічно виступає за аборти, підтримує законодавство на підтримку абортів та ґендерної ідеології, але разом із цим продовжує приступати до Причастя. У конфлікт втрутився Ватикан — префект Конгрегації віровчення, кардинал Луїс Ладарія Феррер SJ вислав листа до голови Конференції католицьких єпископів Сполучених Штатів, архієпископа Хосе Ґомеса, з закликом «діяти обережно» у такому контроверсійному питанні.
29 жовтня, після своєї зустрічі з Папою Франциском, президент Байден заявив, що Папа назвав його «хорошим католиком» і порадив і надалі причащатися. Ватикан відмовився коментувати цю заяву, пославшись на «приватність» розмови Папи з президентом. Під час свого перебування у Римі Байден відвідав Месу у храмі святого Патріка, де приступив до Причастя.
26-сторінковий проєкт документа, який незабаром розглядатиме американський єпископат, зосереджується на важливості вчення про реальну присутність Христа у Євхаристії та Євхаристії як засобу євангелізації. У ньому також не міститься ніяких конкретних критеріїв щодо того, у яких випадках слід відмовляти католикам у Причасті.
Документ складається із двох розділів: «Дар», який зосереджується на Євхаристії як дарі Христа через Його втілення, смерть і воскресіння, і «Наша відповідь», що концентрується на вдячності за дар Євхаристії, ролі мирян у ньому та значенні Євхаристії для навернення.
«Коли ми приймаємо Причастя, Христос віддає нам Себе. Він приходить до нас усіх зі смиренням, як свого часу прийшов до нас у людському тілі, щоби ми Його прийняли і були з Ним одним цілим» — йдеться у тексті.
Євхаристійний документ пояснює відмінності між повсякденними і смертними гріхами і говорить, що католик у стані смертного гріха не повинен приймати Євхаристію, поки не піде на сповідь і не отримає відпущення гріхів.
«Хоча всі наші провали у тому, щоб чинити правильно, завдають шкоди нашому спілкуванню з Богом та одне з одним, вони поділяються на різні категорії, відображаючи різний ступінь тяжкості — сказано в документі. — Є певні гріхи, які порушують наше спілкування з Богом і Церквою. Як постійно навчає Церква, особа, що приймає Святе Причастя, перебуваючи у стані смертного гріха, не тільки не отримує благодаті Причастя; вона чинить гріх святотатства, не виявляючи належної шани Тілу і Крові Христа».
У документі зазначається, що «прийняття Святого Причастя тягне за собою спілкування з Церквою у всьому видимому вимірі», а також повторює текст документа єпископату 2006 року про католиків у громадському житті.
«Якщо католик у своєму особистому чи професійному житті свідомо та вперто відкидає визначену доктрину Церкви або її остаточне вчення з питань моралі, він серйозно применшує своє спілкування з Церквою — зазначено у тексті. — Прийняття Святого Причастя у такій ситуації не відповідає характеру святкування Євхаристії, тому він чи вона повинні утриматися від нього».
Єпископи голосуватимуть за те, чи приймати цей документ, на Генеральній асамблеї Конференції католицьких єпископів США, що відбудеться 15-18 листопада у Балтиморі. Це буде перша особиста зустріч єпископату за час пандемії — до цього члени Конференції спілкувалися лише онлайн.