Поглибленням спадщини Другого Ватиканського Собору та зосередженням на молитві буде позначене приготування до Ювілею 2025, який eже отримав офіційний логотип.
Напередодні урочисті святих Апостолів Петра і Павла, 28 червня 2022 р., у Ватикані відбулася презентація логотипу та перших ініціатив у рамках приготування до Ювілею 2025 року, який проходитиме під гаслом «Паломники надії» — пише Vatican News.
Дві ключові теми приготування
Виступаючи під час прес-конференції, що відбулася в Апостольському палаці, архієпископ Ріно Фізікелла, який координує приготування до Святого Року, розповів, що Папа Франциск просив, щоби два роки перед цим період благодаті, були зосереджені на двох особливих темах. Отож, 2023 рік буде присвячений засвоєнню фундаментальних тем чотирьох конституцій Другого Ватиканського Собору, 60-річчя початку якого відзначатиметься 11 жовтня. Натомість 2024 рік буде присвячений молитві, щоби прочани могли послідовно та дієво приготуватися до цієї, насамперед духовної, події. У належний час буде повідомлено про окремі події, що супроводитимуть ці два роки приготування.
Співпраця з різними інституціями
Час приготування потрібен також для Рима і для Італії, які матимуть нагоду наново підтвердити свою гостинність для паломників. З цією метою ватиканські організатори тісно співпрацюють з органами державної та місцевої влади та з різними фундаціями та асоціаціями.
Тема, співзвучна з викликами часу
Як зауважив архієпископ Ріно Фізікелла, кожен Святий Рік набуває повноти свого значення в історії Церкви, коли він включений в історичний контекст, який переживає людство, коли зуміє відчитати тривоги та очікування людей. Уразливість, пережита протягом двох років пандемії, поряд зі страхом, викликаним насильством і війнами, вказує на потребу світла надії. Тож гасло «Peregrinantes in Spem» — «Паломники надії» — є вираженням необхідності надати сенсу теперішності, щоби вона могла стати дійсним поштовхом до майбуття.
Логотип Святого Року
Конкурс пропозицій для логотипу Святого Року тривав з 22 лютого по 20 травня 2022 р. Свої ескізи надіслали студенти, студії дизайну, чернечі інституції, митці, перед якими було поставлене завдання зобразити тему паломництва і надії. Надійшли 294 заявки із 48 різних країн, а вік учасників конкурсу коливається від 6 до 83 років.
««Насправді багато малюнків, намальованих від руки, було отримано від дітей з усього світу, і було справді зворушливо переглядати ці малюнки, які були плодом уяви та простої віри», — розповів архієпископ Фізікелла.
Комісія оцінювали пропозиції згідно з наступними критеріями: душпастирський — щоб можна було легко зрозуміти послання Ювілею, графічний — простота відтворення у різних форматах, та естетичний — якісне зображення, що притягує увагу. Із трьох фінальних пропозицій остаточний варіант обрав Папа Франциск. Переміг у конкурсі проєкт Джакомо Травізані.
Автор логотипу розповів, як виникла ідея зображення: він уявляв, як люди разом ідуть вперед «завдяки вітру Надії, яким є Хрест Христа і сам Христос».
Логотип представляє чотири постаті, що символізують людство, яке приходить із чотирьох кінців світу. Вони обіймають одне одного, вказуючи на братерство та солідарність. Перша постать тримається за хрест — символ віри і надії. У підніжжі хреста ми бачимо хвилі, які нагадують про те, що життєве паломництво не завжди здійснюється спокійними водами. Тому нижня частина хреста переходить в інший символ надії, яким є якір. Композиція також вказує на те, що паломництво — це не індивідуальна, а спільнотова подія, і прямує до хреста, який також зображений не статично, а динамічно завдяки вигнутій формі, спрямованій до людства.
Як підкреслив архієпископ Ріно Фізікелла, зображення може використовуватися на місцях для будь яких душпастирських ініціатив у рамках приготування та святкування Ювілейного року. Якщо ж ідеться про використання логотипу з комерційною метою на національному чи міжнародному рівнях, воно підлягає законодавству про авторське право, яким розпоряджається Дикастерія в справах євангелізації.