З нагоди інавгурації Судового року Святіший Отець прийняв очільників, суддів та працівників трибуналу Римської Роти.
Папа вказав на силу Божої благодаті, яка зміцнює союз між чоловіком та жінкою і провадить до святості у подружжі.
26 січня 2023 р. Папа Франциск прийняв на аудієнції очільників, суддів, адвокатів та працівників Римської Роти. Це один із трьох найвищих трибуналів Апостольського Престолу, компетентний у питаннях подружжя, повідомляє Vatican News.
Оберігати Боже таїнство подружжя
Церква отримала від свого Господа місію проголошувати Добру новину, а також освітлювати й підтримувати те велике таїнство, яким є подружня та сімейна любов. «Цілу Церкву можна назвати великою сім’єю, і дуже особливим чином, через життя тих, хто творить домашню Церкву, вона приймає та передає світло Христа і Його Євангеліє в сімейному середовищі», — сказав Папа. Шлюб, згідно з християнським об’явленням, це не просто церемонія, формальність чи абстрактний ідеал, а конкретна реальністю союзу між чоловіком та жінкою, з якого народжується сім’я. Оскільки «сам Бог є творцем подружжя» (GS 48), то, крім вільної згоди на цей союз, лише Святий Дух має силу творити з чоловіка та жінки єдине буття.
«Подружня вірність ґрунтується на божественній вірності; подружня плідність заснована на божественній плідності. Чоловік і жінка покликані прийняти цей дар і вільно відповідати взаємним даруванням себе», — наголосив Папа Франциск.
![](https://credo.pro/wp-content/uploads/2023/01/Римська-рота-700x394.jpeg)
Нерозривність, яка базується на жертовній любові Бога
Нерозривність у подружжі часто сприймається як недосяжний ідеал, бо переважає думка, що шлюб триває доти, доки є любов. «Але про яку любов ідеться? Тут теж часто не усвідомлюють справжньої подружньої любові, зведеної до сентиментального рівня або до простого егоїстичного задоволення. Натомість подружня любов невіддільна від самого шлюбу, в якому людська любов, крихка й обмежена, зустрічається з любов’ю Божою, завжди вірною та милосердною», — зауважив Святіший Отець. Він вказав на Христову заповідь любові («як Я полюбив вас»), зазначивши, що вона може бути застосована і до подружньої любові, яка є даром від Бога.
«Ця заповідь може бути виконана, бо саме Він підтримує подружжя своєю благодаттю. Йдеться про дар, довірений їхній свободі, з її обмеженнями та падіннями, в якому любов між чоловіком і дружиною постійно потребує очищення та зрілості, взаєморозуміння і прощення. На цьому останньому хочу наголосити: приховані кризи вирішуються не приховуванням, а взаємним прощенням», — сказав Папа.
![](https://credo.pro/wp-content/uploads/2023/01/папа-сімя-700x394.jpeg)
Присутність Бога — дар для уз любові
Святіший Отець закликав не ідеалізувати життя у шлюбі, вважаючи, що він існує лише там, де немає проблем. «Божий задум, покладений у наші руки, завжди реалізується недосконало; але, попри це, присутність Господа є в реальній і конкретній сім’ї, з усіма її стражданнями, боротьбою, радощами та щоденними рішеннями. Коли живеш у сім’ї — важко прикидатися і брехати; ми не можемо вдягти маску. Якщо любов оживляє цю автентичність, то там панує Господь зі своєю радістю та миром», — сказав Папа Франциск, згадавши своє Апостольське повчання «Amoris laetitia». У цьому сенсі він закликав заново відкрити постійну реальність шлюбу як уз, долаючи підозру значення уз як тягаря на противагу автентичності та свободі любові. «Якщо узи розуміти саме як зв’язок любові — тоді вони розкриваються як ядро подружжя, як божественний дар, що є джерелом справжньої свободи і оберігає подружнє життя». Святіший Отець додав, що подружнє душпастирство має бути насамперед душпастирством зв’язку, допомагаючи долати важкі моменти союзу між чоловіком та жінкою.
![](https://credo.pro/wp-content/uploads/2022/11/papa5-700x466.jpeg)
Подружня святість у світлі Божої благодаті
Папа вказав на елемент святості у подружжі. «У християнській ікономії спасіння подружжя є передусім головною дорогою до святості самих подругів, святості, якою живуть у повсякденному житті: це істотний аспект Євангелія сім’ї. Показовим є те, що сьогодні Церква пропонує деякі подружні пари як приклади святості; і я також думаю про незліченну кількість подружжів, які освячують себе і розбудовують Церкву тією святістю, яку я назвав “по сусідству” (пор. Gaudete et exsultate, 4‑6)», — зазначив Святіший Отець.
На шляху до святості у сім’ї не бракує і подружніх криз, відповідаючи на які Церква, у своїй душпастирській турботі, повинна життєдайно передавати Євангеліє сім’ї. «У цьому сенсі фундаментальним ресурсом для подолання криз є відновлене усвідомлення дару, отриманого в святому Таїнстві подружжя, безповоротного дару, джерела благодаті, на яке ми завжди можемо розраховувати. У складності конкретних ситуацій, які іноді вимагають співпраці гуманітарних наук, це пролите на подружжя світло є важливою частиною процесу примирення. Таким чином, крихкість, яка завжди залишається і також супроводжує подружнє життя, не призведе до розриву, завдяки силі Святого Духа», — наголосив Папа Франциск.