Роздуми над Словом Божим на ІІ Неділю Великого Посту, рік Б
Сам Ісус пов’язує преображення з воскресінням, коли наказує учням не розповідати про те, що вони бачили, «доки Син Людський не воскресне з мертвих». Так, наче ця подія стає повністю зрозумілою лише у світлі Пасхи.
Що ж відбулося на горі Тавор? Без сумніву, учні були свідками чогось дуже важливого, що перевершувало їхні земні поняття. В тексті від Марка читаємо: «Одяг Його (Ісуса) став блискучим і таким білосніжним, що жодний білильник на землі не зміг би так вибілити». Євангеліст хоче показати цю подію, як щось, що не вміщалося в земні категорії. Євангеліє каже: «І Він преобразився перед ними»… З одного боку, учні Ісуса були свідками тайни божества Ісуса, яке явилося в Його людській природі. З іншого — ми можемо побачити, до якої гідності і краси покликана людська природа, коли вона з’єднана з Богом.
“ Кожен з нас покликаний віддзеркалювати Божу славу і преображатися в Його образ
Слово грецького тексту, «переображення» — метаморфоомаі, — дослівно означає «змінити форму, кшталт». Окрім євангельських текстів, що описують Преображення Господнє, це слово вживається ще в Посланні Апостола Павла до Римлян (12, 1-2): «Тож благаю вас, брати, на милість Божу, віддати тіла ваші як жертву живу, святу, приємну Богові: богослужбу від вас розумну. І не вподібнюйтеся до цього світу, але перемінюйтесь (метаморфустхе) обновленням вашого розуму, щоб ви переконувалися, що то є воля Божа, що добре, що вгодне, що досконале». Звернімо увагу, що це преображення, оновлення нашого розуму, про яке каже Павло, слідує після віддання тіл у живу жертву. Чому це важливо? Часто я хочу преображення, прагну, щоб у моєму житті щось змінилося, але боюся жертви, боюся вмирання для себе, боюся віддавати своє тіло на жертву живу. Можемо побачити, що і в Євангелії, і в Посланні Апостола Павла до Римлян преображення пов’язане з жертвою.
В іншому місці Святого Письма Апостол народів показує преображення як наше остаточне покликання: «Ми ж усі, мов дзеркало, відкритим обличчям віддзеркалюємо Господню славу й переображуємось у Його образ, від слави у славу, згідно з діянням Господнього Духа» (2 Кор 3,18).
Неймовірно, але кожен з нас покликаний, щоб віддзеркалювати Божу славу і преображатися в Його образ, брати участь у житті Пресвятої Трійці. Ось уся Трійця явилася: Отець у голосі, Син в людині, і Дух Святий в хмарині (середньовічна глоса).