Римо-Католицька Церква 2 листопада згадує всіх померлих вірних, а до 8 листопада у Церкві відзначаються поминальні дні.
Ці дні присвячені особливій молитві до Бога, у якій просимо про те, щоб померлі мали частку в перемозі Христа над смертю.
Це особливо стосується тих, хто має потребу в очищенні після смерті — в Чистилищі.
Догму про існування Чистилища, Церква оголосила на Соборі у Ліоні, у 1274 році. Додатково підтверджений і роз’яснений цей догмат був на Тридентському Соборі (1545-1563) в особливому декреті. Він спирається на твердженнях зі Святого Письма та церковної Традиції, яка походить ще з ІІ століття. Великий внесок у розвиток вчення про Чистилище зробив святий Августин. Догмат підкреслює дві істини: існування Чистилища як посмертної кари за гріхи, а також можливість і необхідність наших молитов і жертв за душі в Чистилищі.
Ті, що після смерті потрапляють у Чистилище – вже у безпеці, бо знаходяться у руках Божих. Вони можуть бути впевнені у спасінні, однак мусять до нього ще підготуватися. Чистилище – це «передпокій Неба». Воно є проявом Божого милосердя, яке очищує тих, хто за час земного життя не повною мірою вдосконалився у любові до Бога, ближнього і самого себе. Стан Чистилища не слід розуміти тільки як покарання, а як підготовку до повного з’єднання з Богом у Небі. Щоб мертві мали частку в перемозі Христа над смертю, вони повинні бути повністю чистими.
Через Чистилище проходять ті душі, які пішли з цього світу у повсякденних гріхах, і не спокутували на землі тимчасове покарання за гріхи. Суть цієї кари за гріхи полягає у тимчасовій розлуці з Богом та в очікуванні зустрічі з Ним. Людська душа, яка після смерті побачила Бога, як повноту любові, хоче з’єднатися з Ним, і водночас визнає, що ще не достойна цього і шукає можливості очищення. Бог у Своєму милосерді відповідає на це прагнення реальністю, яку ми називаємо «Чистилище».
У ці дні (1-8 листопада) можна отримати повну або часткову індульгенцію та пожертвувати її за померлих.
Умови для отримання індульгенції: відвідати кладовище, прийняти Причастя та помолитись у намірах Святішого Отця «Отче наш», «Радуйся, Маріє» та «Вірую».