Яцек К. саме «служив» чергову Месу, коли до храму увійшли поліцейські. Впродовж місяця шахраї вдавали священиків, обманюючи настоятелів та віруючих.
40-річний пан К. представився настоятелеві в Могильниці як висланець Варшавської курії. Щоби додатково запевнити собі достовірність, він заздалегідь потелефонував до парафії, представляючись як співпрацівник кардинала Казимира Нича, і просячи про гостинне прийняття «священика з України».
До парафії св. Флоріана він потрапив у середині грудня. Застереження про фальшивого священика з’явилося на веб-сайті Варшавської архидієцезіальної курії. «На території Варшавської архидієцезії з’явився обманщик, який видає себе за священика. Стверджуючи, що він дієцезіальний священик, або ж представляючись бенедиктинцем (о. Адеодат), він збирає гроші нібито для благодійного товариства допомоги неповносправним, або на проект санктуарію Матері Божої Фатімської в Донецьку. В разі його спроб вийти на контакт, просимо усіх священиків про обережність та повідомлення у поліцію», — написано у заяві.
Яцек К. був раніше затримуваний за крадіжки. Також він став засновником Товариства допомоги сім’ї та неповносправним, організовуючи публічний збір коштів, до чого залучив, зокрема, молодь. Уміло грав роль священика, бо раніше упродовж року був семінаристом. Затриманий разом із ним 15 січня ц.р. — це 65-річний Ян К. із Гданська. Обоє вдавали священиків, «відправляючи Меси» та «вділяючи» інші таїнства.
Чи були дійсними таїнства, що їх уділяли в Могильниці двоє фальшивих священиків? Чи парафіяни, які у них сповідалися, тепер мусять наново йти до сповіді? — такі питання тепер надходять до Варшавської курії.
— Об’єктивно, то жодне з тих таїнств не було насправді здійснене, — каже о. Пшемислав Слівінський, речник Варшавської архидієцезії. Він нагадує, що коли йдеться про таїнство покаяння і примирення, то в каноні 144 Кодексу канонічного права записано загальний принцип «Ecclesia suplet», тобто «Церква доповнює». У випадку загальної помилки, фактичної чи юридичної, а також у разі позитивних та правдоподібних сумнівів, юридичних або фактичних, Церква доповнює виконавчу владу керування, зарівно як у сфері зовнішній, так і внутрішній, каже параграф 1 цього канону.
— Це означає, що наслідки для вірних такі, як ніби ті таїнства були звершувані насправді, — уточнює о. Слівінський. — Наслідки щирого покаяння дійсні, не владою фальшивих священиків (які її, зрештою, не мали), а спеціальним чином Церкви, бо ж то Церкві Ісус довірив владу відпускати гріхи. Зрозумілим є неспокій тих віруючих із Могильниці, які вчора раптом усвідомили, що сповідалися у присутності того, хто насправді не був священиком. Однак повторно до сповіді приступати не потрібно, розгрішення отримане.
Якщо йдеться про месальні інтенції, то зараз триває з’ясування тих, які були відправлені недійсним чином. Усі ці інтенції будуть відслужені ще раз, запевняє речник курії.
За матеріалами: Gość Niedzielny