Світ

Мігрант — це людина, а не проблема, яку треба розв’язати

20 Липня 2015, 17:49 2307
1

На глобалізацію явища міграції слід відповісти глобалізацією солідарності та винахідливістю любові. Трагедії, які сьогодні супроводжують тих, що намагаються дістатись до європейського континенту, взивають до сумління людини. Мігрант не є проблемою, яку слід розв’язати, ворогом, якого слід подолати чи нападником, від якого потрібно захиститися. Насамперед – це конкретна людська особа, з притаманною їй гідністю, яку слід шанувати і захищати. І якщо прийняття мігрантів є, насамперед, християнським моральним обов’язком, справжнім викликом, який стоїть перед Церквою в Європі, є виклик виховання.

Про ці та інші питання йшла мова під час зустрічі відповідальних за душпастирство мігрантів у європейських єпископатах, яка на початку липня відбувалася у столиці Литви місті Вільнюсі. Серед її учасників були також представники Пасторально-міграційного відділу УГКЦ на чолі з владикою Йосифом Міляном, СУ.

Під час зустрічі, яку організував відділ у справах мігрантів комісії Ради Єпископських Конференцій Європи з соціальних питань і яка тривала від 30 червня до 2 липня, відповідальні за мігрантів у єпископатах Європи обговорили особливо невідкладні питання, пов’язані з явищем міграції, зокрема – становище біженців, торгівлю людьми й нові форми рабства, служіння спільнотам мігрантів й уділення Святих Тайн, звіщення Євангелія китайцям, що живуть у Європі. В засіданнях взяли участь також представники Папської Ради з питань душпастирства мігрантів і подорожуючих, Симпозіуму Єпископських Конференцій Африки й Мадагаскару, які представили проблематику зустрічі з точки зору африканців.

Як читаємо у підсумковому комюніке, визнаючи «право держав регулювати мігрантські потоки та здійснювати заходи, продиктовані загальними вимогами спільного добра, однак, завжди шануючи гідність кожної людської особи», душпастирське служіння Церкви керується принципами, чітко представленими у соціальній доктрині Церкви, серед яких – право емігрувати, тобто шукати кращих обставин для здійснення своїх здібностей та прагнень, і право залишатися на своїй землі, тобто, нікого не можна змушувати залишити свою країну.

Як зазначено під час дискусій, з різних причин до мігрантів ставляться із підозрами й упередженнями, іноді – з ворожістю, що відбувається на фоні байдужості. До цього значною мірою спричиняється політика, яка до проблематики міграції підходить виключно із термінами безпеки та бюджету. Однак, слід пам’ятати, що якими би не були причини, що змусили людей мігрувати, – економічні труднощі, політичні або релігійні переслідування чи війна – держави не повинні ставитися до них, як до «чисел», якими можна розпоряджатися, згідно з критеріями доцільності. Тому, перед обличчям «соціального егоїзму», Церква відчуває спонуку закликати уряди взяти на себе належну відповідальність в цій сфері.

У дійсності, – зазначають особи, відповідальні за душпастирство мігрантів у Європі, кожне урядове чи пасторальне рішення повинно прийматися з огляду на гідність кожної особи, шукаючи відповідей на конкретні потреби. Слід також пам’ятати, що заанґажування Церкви і держави повинно стосуватися не лише кризових, але будь-яких обставин. Адже по-людськи прийнятий, мігрант виявляється також даром і ресурсом для місцевої спільноти, тому виклик прийняття полягає не лише у практичних заходах, але також і насамперед, є викликом освіти й виховання спільнот, які приймають мігрантів, щоби вони ставали відкритими на діалог.

Щодо духовного життя, то було зазначено, що спільноти мігрантів можуть стати нагодою оновлення церковного життя на місцевому рівні, або, навпаки, міграція може привести до занедбання релігійних практик. Справжнім викликом є збереження релігійної та культурної ідентичності, уникаючи асиміляції, але таким чином, щоб це не шкодило процесові інтегрування в нове середовище. У цьому контексті постає очевидною необхідність розвивати душпастирство євангелізаційного, а не «консерваційного» характеру, яке би було здатним відчитувати різні вимоги, адже кожен соціальна ситуація потребує особливих й оригінальних відповідей.  Для цього необхідними є належне приготування душпастирів, але також – дбання про виключення загрози перетворити «традиційну релігійність» у «культурну релігійність», тобто релігійність, яка не є плодом шляху віри, але – фольклору та спільнотної приналежності.

За матеріалами: Радіо Ватикану

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

СЮЖЕТ

міграція

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook
Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com

.

Якщо ви шукаєте платформу для азартних ігор з якісним сервісом, Вавада казино пропонує відмінний вибір ігор та бонусів, що зробить ваш досвід захопливим і прибутковим.

martian wallet is a trusted crypto wallet providing secure storage for digital assets. It offers multi-token support and an easy interface for hassle-free transactions. .

Вавада дарит 100 фриспинов! Нажмите на ссылку, чтобы получить бонус и попробовать свои силы в лучших азартных играх.

Need a reliable activator for Windows or Office? Get KMS Activator now and enjoy seamless activation for all your software! slot online