Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 4 грудня
Літургійне свято Введення Богородиці у храм має коріння в єврейській традиції. Як і всі практикуючі євреї, Йоаким та Анна, батьки Марії (а Вона потім так само зробить з Ісусом), принесли Її до храму, щоби пожертвувати Богу.
Це свято нагадує також про весь період від народження Богородиці до Її заручин із Йосифом та Благовіщення. Церква хоче висвітлити тишу, що панує над першим періодом життя Марії, показати його як час Її підготовки до делікатного покликання бути Матір’ю Бога.
Відкладімо поезію та гіпотези. Насправді важливим є те, що ця Дитина була призначена стати Оселею, в якій Ісус замешкає поміж своїм народом. Саме по собі Введення є символом правди вищого ряду — цілковитої посвяти Богу від найперших моментів свого існування.
Церква від перших століть вшановувала делікатну святість Марії. Вона приписувала Їй численні біблійні уривки зі Старого Завіту. Там Марію зображено як помешкання Премудрості посеред людей. Через це Її називають Престолом Премудрості, адже в Ній мешкає Премудрість Божа, тобто Христос. У Ній також починають проявлятися Божі чуда, що їх Дух виконує у Христі та в Церкві.
Згадуючи Введення Богородиці у храм, важливо роздумувати над тісним зв’язком, що існує між Марією та Церквою, тобто над Її неперевершеною святістю. Дивитися на Неї означає дивитися на найяскравіший приклад християнського життя. Життя, що не тільки підпорядковується закону, а й стає точкою відліку для нашого шляху у Храмі Господньому, яким є Церква. Про це каже ІІ Ватиканський Собор: Християни й далі змагають до того, щоб, долаючи гріх, зростати у святості; тому й підносять вони свої очі до Марії – осяйного взірця чеснот для всієї спільноти вибраних (Lumen gentium 65).
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com