Сьогоднішню ранкову Святу Месу Папа відслужив у намірі єдності між народами, зокрема, Європейського континенту, а під час проповіді наголосив на любові Бога, Який прийшов у світ, щоб спасти його, а не засудити.
«В цей час, коли є необхідною велика єдність між нами, між народами, помолімося сьогодні за Європу, аби Європа зуміла здобути ту єдність, оту братерську єдність, про яку мріяли батьки-засновники Європейського Союзу», – цими словами Святіший Отець сформулював намір на Святу Месу, яку він відслужив у каплиці «Дому святої Марти» у середу, 22 квітня, і яка транслювалася в прямому ефірі. Про це пише Vatican News.
Під час проповіді Папа коментував Євангеліє від Йоана, де зустрічаємо слова Ісуса, сказані фарисеєві Никодимові: «Аж так Бог полюбив світ, що дав свого Єдинородного Сина, щоб кожний, хто вірить у Нього, не загинув, але мав життя вічне. Адже не послав Бог Сина у світ, щоб судити світ, але щоби світ був спасенний через Нього».
Об’явлення любові
Проповідник зазначив, що ця глава Євангелія, в яому поміщено діалог між Ісусом і Никодимом – це «справжній богословський трактат», в якому знаходимо все. Щоразу, коли його перечитуємо, дедалі більше відкриваємо багатство його змісту, відкриває нові грані об’явлення Бога. Святіший Отець запропонував зупинитися на двох аспектах.
«Першим є об’явлення Божої любові. Бог нас любить, як казав один святий, аж до безумства. Божа любов здається безумством. Він настільки полюбив світ, що “віддав Сина Свого Єдинородного”. Дав Свого Сина, послав Його у світ, послав померти на хресті. І щоразу, коли споглядаємо на розп’яття, віднаходимо цю любов. Розп’яття – це велика книга Божої любові», – сказав Папа, підкреслюючи, що це не прикраса і не елемент оздоблення, але саме «вираження Божої любові».
«Слід споглядати розп’яття в тиші, вдивлятися в рани, вдивлятися в Ісусове серце, споглядати разом на розп’ятого Христа, Божого Сина, покірного приниженого задля любові. Це перший момент, на який нам сьогодні вказує цей богословський трактат, яким є діалог Ісуса з Никодимом», – додав проповідник.
Світло, що проганяє гріх
Святіший Отець зупинився на Ісусових словах: «Світло прийшло у світ, але люди полюбили темряву більше, ніж світло, бо лихі були їхні діла». Він зазначив, що існують люди, іноді, такими буваємо й ми самі, що не можуть жити в світлі, бо «призвичаїлися до темряви». В такому випадку світло засліплює, перешкоджає баченню. Це своєрідні «люди-кажани, що вміють пересуватися лише вночі».
«Також і ми, коли перебуваємо в гріхові, то потрапляємо в цей стан: ми не терпимо світла. Для нас зручніше жити в пітьмі, світло б’є нас по обличчю, показує те, чого ми б не хотіли бачити. Але найгіршим є те, що очі душі після тривалого життя в пітьмі призвичаюються настільки, що вже й не знають, що таке світло. Через звичку до темряви втрачається сенс світла», – мовив Папа, підкреслюючи, що численні людські скандали та випадки корупції вказують нам саме на це: корумповані не знають, чим є світло.
«Дозвольмо, аби любов Бога, Який послав Ісуса, щоб спасти нас, ввійшла у нас, і щоб світло, яке приносить Ісус, світло Святого Духа, проникло в нас і допомогло бачити речі в Божому світлі, в істинному світлі, а не в темряві, яку нам насилає володар пітьми», – закликав проповідник.