Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 29 серпня
А Він помер за всіх, щоб ті, котрі живуть, більше не жили для самих себе, але для Того, хто за них помер і воскрес. (2 Кор 5,15).
Справді, коли хтось образить кохану людину, то найбільше заспокоюється тоді, коли сам попросить собі кару і стерпить якусь образу. Так про це й Давид казав: Дивись, це ж я згрішив, я провинився! Ці овечки — що вони зробили? Нехай Твоя рука буде проти мене та проти дому батька мого! (2 Сам 24, 17)
І коли він був позбавлений Авессалома, шукав для себе найбільшої кари, хоча не він образив, а його образили. Оскільки він так сильно любив померлого, то сам себе віддав на страждання скорботні і знайшов в цьому втіху. Так і ми повинні карати себе самих, коли грішимо проти Того, проти Кого не повинні грішити.
Бачите, як ті, що втратили улюблених дітей, картають себе, рвуть на собі волосся, бо знаходять полегшення своїй печалі за улюбленими в каранні самих себе? Коли ми нічим не образили наших улюблених, власне наше страждання через те, що вони сильно постраждали, приносить нам втіху, то, коли ми самі образили їх і вчинили проти них несправедливість, чи не повинно ще більше заспокоїти нас прийняття кари, ніж звільнення від неї?
Це всім відомо. Хто любить Христа, як слід любити, той розуміє, що я кажу: тобто, що він сам не захоче залишитись без кари, хоча б Христос і пробачив його, оскільки сама образа Його вже становить велику кару. Знаю, що я кажу щось несамовите для багатьох, однак справи виглядають саме так, як я сказав.
Якщо ми любимо Христа, як треба Його любити, то самі себе будемо карати за свої гріхи. Тих, що люблять, засмучує не те, що за образу улюбленого вони страждають від якогось зла, але, перш за все, сама образа улюбленого. І якщо той, прогнівавшись, не покарає їх, то цим ще більше мучитиме їх; а якщо покарає, то, навпаки, заспокоїть і потішить їх. Отже, лякаймось не геєни, а образи Бога, тому що, коли Бог у своєму гніві відвернеться від нас, це буде гірше від геєни, гірше всього, страшніше всього.
св. Іван Золотоустий
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»!
▪️Новий номер картки ПриватБанк: 5169 3305 2243 6531 (Чобіт Ольга Іванівна)
▪️Для власників картки Монобанк: https://send.monobank.ua/jar/7CJJ5U5JwP
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com