Римо-кат.: Св. Алойзія Гонзаги (спомин)
Греко-кат.: Перенесення мощів св. влкмч. Теодора Тирона
Римо-католицький календар
Св. Алойзія Гонзаги (спомин)
Перше читання
Бут 13, 2. 5-18
Читання з Книги Буття
Був же Аврам вельми багатий на скотину, на срібло й на золото. І в Лота, що ходив з Аврамом, також були вівці, худоба й намети. Та земля не вміщала їх, щоб жити вкупі, бо їх майно було велике, й вони не могли жити разом.
І ото постала сварка між пастухами Аврамового скоту і пастухами Лотового скоту. Жили тоді в краю ханааняни і перізії. Тож каже Аврам до Лота: «Навіщо та сварка між мною і тобою, між моїми і твоїми пастухами? Таж ми – родичі! Хіба не ввесь край перед тобою? Відлучись, прохаю, від мене. Як ти підеш наліво, я візьму направо, а як ти звернеш праворуч, то я подамсь ліворуч».
І звівши очі, уздрів Лот усю долину Йорданську, яка перед тим, як зруйнував Господь Содом та Гомору, була наводнювана, неначе сад Господній, немов Єгипетський край, ген аж до Цоару. І вибрав собі Лот усю долину Йорданську й рушив на схід, тож так вони розлучилися один з одним. Аврам осівся в Ханаані, а Лот у містах у долині, розкладаючи намети аж до Содому. Люди ж содомські були злі й грішники великі перед Господом.
Господь сказав Аврамові після того, як Лот відлучився від нього: «Зведи очі й поглянь з місця, де стоїш, на північ, на південь, на схід і на захід: бо всю землю, що ти її бачиш, дам тобі і твоєму потомству навіки. Зроблю твоє потомство, як земний порох; хто зможе злічити земний порох, той і твоє потомство злічить. Отож устань і пройди всю землю, завдовж і завшир, бо я дам її тобі».
І згорнув Аврам свої намети і прийшов і осівся біля Мамре, що в Хевроні, та й спорудив там жертовник Господеві.
Слово Боже
Псалом респонсорійний
Пс 15(14), 1-2. 3-4. 5 (П.: пор. 1а)
Праведний житиме у Господнім домі
Господи, хто перебуватиме в Твоїм наметі? *
Хто житиме на Твоїй святій горі?
Той, хто невинний ходить і чинить справедливість *
і правду говорить від серця.
Той, хто не осуджує язиком, +
хто ближньому не коїть лиха, *
хто ганьби не кидає на сусіда,
хто нечесного за ніщо вважає, *
а тих, що Господа бояться, поважає.
Хто присягає, навіть собі на шкоду, та не зміняє; *
хто гроші свої не дає на лихву
і на безвинного підкупу не приймає. *
Хто отак чинить, не захитається повіки.
Спів перед Євангелієм
Пс 25(24), 4б. 5
Алілуя, алілуя, алілуя
Навчи мене, Господи, ходити Твоїми стежками,
Напути мене по Твоїй правді і навчи мене.
Алілуя, алілуя, алілуя
Євангеліє
Мт 7, 6. 12-14
+ Слова Євангелія від святого Матея
Ісус сказав до своїх учнів:
«Не давайте священне собакам, ані не кидайте перел ваших перед свиньми, щоб не потоптали їх ногами й, обернувшись, вас не роздерли.
Все, отже, що бажали б ви, щоб люди вам чинили, те ви чиніть їм, – це ж бо закон і пророки.
Входьте вузькими дверима, бо просторі ті двері й розлога та дорога, що веде на погибель, і багато нею ходять. Але тісні ті двері й вузька та дорога, що веде до життя, і мало таких, що її знаходять».
Слово Господнє
Греко-католицький календар:
Перенесення мощів св. влкмч. Теодора Тирона
Ап. – Рим. 86 зач.; 4, 4-12.
4. Тому, хто виконує якусь роботу, заробіток рахується не як ласка, але як щось належне; 5. тому ж, хто не виконує, а вірує в того, який оправдує нечестивця, віра його рахується за оправдання. 6. Як то й Давид проголошує щасливим чоловіка, якому Бог зараховує оправдання без діл: 7. «Щасливі ті, яким відпущені беззаконня і яким гріхи прикриті. 8. Щаслива людина, якій Господь гріха не порахує.» 9. Чи ж оце щастя лише для обрізаних, а чи й для необрізаних? Бо ми говоримо: «Віра була зарахована Авраамові як оправдання.» 10. Як же зарахована? Як він уже був обрізаний, чи як ще необрізаний? Не як він був обрізаний, але як необрізаний. 11. І він прийняв ознаку обрізання, – печать оправдання, через віру, яку мав, бувши необрізаним, щоб бути батьком усіх тих, які вірять, не будучи обрізаними, щоб оправдання було їм теж пораховане; 12. і щоб він був батьком обрізання не лиш обрізаним, але й тим, що ходять слідами віри, яку ще перед обрізанням мав батько наш Авраам.
Єв. Мт. 22 зач.; 7, 15-21.
15. Стережіться лжепророків, що приходять до вас в овечій одежі, а всередині – вовки хижі. 16. Ви пізнаєте їх за плодами їхніми; хіба збирають виноград з тернини або з будяків – смокви? 17. Так кожне добре дерево родить гарні плоди, а лихе дерево – плоди погані. 18. Не може добре дерево приносити плодів поганих, ані лихе дерево – плодів добрих. 19. Всяке дерево, що не родить доброго плоду, рубають і в вогонь кидають. 20. За їхніми плодами, отже, пізнаєте їх. 21. Не кожний, хто промовляє до мене: Господи, Господи! – ввійде в Царство Небесне, лише той, хто чинить волю Отця мого, що на небі,