Чим є віра? Чи вона ще має сенс в епоху неймовірних наукових досягнень? Що означає вірити сьогодні? Відповіді на ці запитання дав 24 жовтня, під час загальної аудієнції паломникам, Папа Бенедикт XVI.
«Ми потребуємо не лише матеріального хліба, але також любові, сенсу і надії, надійного фундаменту, стійкого простору, який допомагає нам з належними відчуттями переживати кризи, темряву, труднощі та щоденні проблеми», – сказав Папа Бенедикт XVI, додаючи, що все це нам дарує віра.
Святіший Отець зауважив, що поряд з різними благами, довкола нас зростає відчуття духовної пустелі. Незважаючи на відкриття науки, людина не здається вільнішою, залишаються різні форми зловживань. Зростає кількість осіб, які почуваються дезорієнтованими. То ж чи існує надія на майбутнє? За словами Папи, на основі цього можемо зауважити, що світ точного розрахунку та експериментів, наукового знання, не є визначальним для життя людини. Адже поряд з матеріальними речами людина відчуває потребу любові й справжнього сенсу, які нам дарує саме віра, що є «довірливим ввіренням себе» Богові, Який може дати нам впевненість, що є «не менш надійною, ніж та, що походить з точних розрахунків чи з науки». «Віра, – сказав Бенедикт XVI, – це не просто інтелектуальне прийняття людиною особливих правд про Бога, це – акт, з яким я вільно ввіряю себе Богові, Який є Отцем та мене любить». Очевидно, це прийняття Бога не позбавлене певного наповнення, адже сам Бог об’явив людині Свою любов.
«Навколо себе щодня зауважуємо, що багато людей залишаються байдужими, або відкидають прийняття цього звіщення», – вів далі Святіший Отець, пригадуючи християнам про те, що «довіра до діяння Святого Духа» повинна спонукати до того, щоб завжди свідчити та проповідувати Євангеліє, «відважно свідчити віру». І холодність чи відкинення не повинні нас знеохочувати.
Звідки ж людина черпає цю відкритість серця й думки, щоб повірити в Бога, Який став видимим у Христі? «Ми можемо повірити в Бога, – зазначає Папа, – тому що Він наближається до нас і доторкається нас, тому що Святий Дух, дар Воскреслого, вчиняє нас здатними прийняти животворного Бога». Але будучи Божим даром, віра є також глибоко вільним людським актом і не суперечить свободі та розумові, а, навпаки, «включає та підносить їх», адже «вірити – означає з повною свободою та радістю ввіритися Божому задумові, як це вчинив праотець Авраам, як це зробила Марія з Назарету».
За матеріалами: Радіа Ватикан