Римо-католицький календар
Субота VI звичайного тижня, рік ІІ
Перше читання
Як 3, 1-10
Читання з Послання святого апостола Якова.
Брати мої, хай не буде багато таких, які стають вчителями, знаючи, що приймемо більший осуд, адже всі ми багато помиляємось. Хто ж не помиляється в слові — то досконалий чоловік, здатний приборкати й усе тіло. Ось і коням вкладаємо вуздечку в рот, щоб нам корилися, і керуємо всім їхнім тілом. Ось і кораблі, хоч які великі та гнані бурхливими вітрами, але керуються малим стерном, куди лише хоче стерновий.
Так само і язик: хоч і малий орган, а дуже хвалиться. Ось який невеликий вогонь, а спалює такий великий ліс! І язик — це вогонь, світ неправди. Язик так поставлений між нашими органами, що опоганює все тіло і підпалює круг життя, а його самого запалює геєна. Адже всякий рід звірів і птахів, плазунів і риб приборкується, — вони приборкуються людською природою. А язика ніхто з людей не може приборкати; він — зло невгамовне, повний смертоносної отрути. Ним благословляємо Господа й Отця і ним проклинаємо людей, які створені за Божою подобою.
З тих самих уст виходить благословення і прокляття. Не годиться, брати мої, щоб так воно було!
Слово Боже.
Псалом респонсорійний
Пс 12, 2-3. 4-5. 7-8 (П.: пор. 8а)
Ти захистиш нас, Господи, наш Боже.
або: Ти, Господи, нас берегтимеш.
Спаси мене, Господи! Бо праведника не стало, *
бо вірні з-поміж синів людських пропали.
Кожний говорив пусте ближньому своєму — *
зрадливими устами, подвійним серцем говорили.
Вигубить Господь усі уста зрадливі *
і язик велемовний —
тих, які говорять: †
«Нашою мовою ми звеличені будемо, і при нас уста наші! *
Хто нам володарем буде?»
Господня мова — мова чиста, очищене вогнем срібло, *
випробуване в земляному тиглю — †
очищене семикратно.
Ти, Господи, нас берегтимеш, — *
охоронятимеш нас від цього роду назавжди.
Спів перед Євангелієм
Пор. Мк 9, 7
Алілуя, алілуя, алілуя.
Небеса відкрилися і пролунав голос Отця:
«Це Син Мій улюблений, Його слухайте!»
Алілуя, алілуя, алілуя.
Євангеліє
Мк 9, 2-13
† Читання святого Євангелія від Марка.
Того часу Ісус бере Петра, Якова та Йоана і виводить тільки їх самих на високу гору. І Він преобразився перед ними. Одяг Його став блискучим і таким білосніжним, що жодний білильник на землі не зміг би так вибілити.
І з’явився їм Ілля з Мойсеєм, які розмовляли з Ісусом.
І озвався Петро, і сказав Ісусові: «Учителю, добре нам тут бути. Зробімо три намети: один Тобі, один Мойсеєві та один Іллі!» Однак він не знав, що говорив, — так вони були налякані. І з’явилася хмара, яка отінила їх, і пролунав голос із хмари: «Це Син Мій улюблений, Його слухайте!» І враз, озирнувшись навколо, не побачили біля себе вже нікого, крім самого Ісуса. А коли вони сходили з гори, Він наказав їм, щоб нікому не розповідали про те, що побачили, доки Син Людський не воскресне з мертвих.
І вони утримали те слово у себе, допитуючись, що то значить — «з мертвих воскреснути?» І запитували Його, мовлячи: «Чому книжники кажуть, що спершу необхідно прийти Іллі?»
Він сказав їм: «Ілля прийде раніше і поновить усе. І як написано про Сина Людського, що Він має багато постраждати і бути зневаженим? Та кажу вам, що Ілля прийшов, і зробили з ним те, що хотіли, як написано про нього».
Слово Господнє.
Біблійні роздуми:
Язик теж можна тренувати (Слово між нами)