Мешканець польського містечка Свіноуйсьце, Леслав Мацієвський подав до суду на муніципалітет, заявивши, що розміщення хрестів в міському управлінні порушує його особисті інтереси.
Вчора він отримав підтвердження цивільного суду в Щецині, що його позов прийнято. Якщо суд Щецину не задовільнить прохання про зняття хрестів, то ця справа може потрапити до Страсбургу.
Мацієвський визначає себе віруючою людиною, але не декларує приналежності до жодної церкви. – «Я був у країнах з нейтральним світоглядом, відкритих, тому я хотів би щоб так було і в нас» – пояснює він.
Чи позов мешканця Свіноуйсьце може спонукати інших і викликати лавину? – Може, бо, мабуть, знайдуться послідовники – каже доктор Вальдемар Урбанік, соціолог з Вищої гуманітарної школи TWP в Щецині. – Буде все більше людей, які знають і з заздрістю дивляться на дуже ліберальні країни, і, порівнявши їх з нашою дійсністю, будуть намагатися вирвати її з пут традиції та соціального контролю. Вони захочуть бути прогресивними – додає він.
У відповідь на цю подію, у сьогоднішньому числі газети «Rzeczpospolitа», Томаш Врублєвскі, у своїй статті, стверджує: «Католики програють пропагандистську війну в Європі. Важко сьогодні визначити, хто потребує захисту: атеїсти чи віруючі».
Маємо чимало прикладів режимів, які стверджували, що рівність є важливішою, ніж свобода і вимагає самопожертв. Хрести зривали Сталін, Mao і Фідель Кастро, від зруйнування святинь розпочинали Кім Ір Сен і Пол Пот. Можливо, це мода, потреба розголосу, можливо, впертість, але без сумніву не турбота про демократію і особисті свободи стоїть за вимогою усунути хрест з міської установи в Свіноуйсьці – констатує публіцист.
Американські установи вміли якось розв’язати проблему, не втручаючись в те, що в публічних місцях хочуть демонструвати громадяни. Різдвяний вертеп біля менори чи зірка Давида у святковий період перед міською установою в багатьох місцевостях країни не ображають нічиїх релігійних почуттів, – пише далі Врублєвскі і додає: «…віра не зникає тоді, коли уряди хочуть обмежити право на демонстрацію релігійних почуттів. Навпаки, вона вибухає з подвійною силою і так відбувається від часів перших християн».
За матеріалами: Milites Christi Imperatoris