Німецький фахівець з правослв’я Ніколаус Вірволь вважає, що новий катехизм, який планує випустити РПЦ, по-новому говоритиме про Католицьку Церкву і примат Папи Римського.
Про плани створення нового катехизму нещодавно заявив глава ВЗЦЗ МП митрополит Іларіон, який очолює комісію, до завдання якої входить розробка книги. Необхідність нового катехизму керівник ВЗЦЗ пояснює в тому числі і тенденціями до секуляризації віри, які чітко простежуються в Росії через два десятиліття після падіння комунізму.
Глава Регенсбургського Інституту вивчення Східних Церков, спеціаліст з православ’я Ніколаус Вірволь вважає, що новий катехизм РПЦ треба вітати ще й з екуменічної точки зору: «Саме тому, що він замінить застарілі, викривлені уявлення про віру, а також неправильні уявлення про католицьке богослов’я.
У Іларіона занадто широкий кругозір, щоб неправильно висловлюватися з цих питань. Двадцять років тому у Росії було видано безліч старих катехизмів, які, звичайно, частково правильно представляли офіційне вчення Католицької Церкви столітньої давності, що, однак, значно відрізняється від того, що вона говорить зараз. Я думаю, що тут російський-православний катехизм, який має певний офіційний статус, може мати екуменічне значення і надавати позитивний вплив».
Класичним спірним питанням між Римо-Католицькою Церквою та іншими християнськими Церквами, але особливо православними, є питання про першість Римського Єпископа. Саме в цьому новий катехизм РПЦ може допомогти подолати розбіжності, вважає Вірволь.
«Папський примат є обов’язковою частиною віри в свідомості багатьох віруючих. Потрібно не тільки мати істинне вчення – те, що воно є і у православних, ніколи не було оскаржено протягом століть, – а й перебувати в послуху Папі. Це призвело до того, що перебуваючи в єдності з Римом, християни дуже страждали в радянські часи», – наголосив німецький фахівець з православ’я. На його думку, після II Ватиканського Собору «визнання папського примату в його сучасній формі» не є критерієм «істинної віри і приналежності до цієї Церкви». Тому: «Православні, які сто років тому ще вважалися єретиками або схизматиками, є зараз частиною Церкви як будь-яке католицьке єпископство», – підкреслив Вірволь.
За матеріалами: РІСУ